|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 2:23, 04 Lis 2009 Temat postu: openBVE |
|
|
Nie wiem czy ten symulator jest naprawdę zupełnie nie znany, czy jest w aż tak głębokim "szanowaniu" ludzi zajmujących się MSTS czy TRS że nikt o nim nie mówi...Mimo że ma już kilka dobrych lat, tak naprawdę teraz dopiero zaczyna się zabawa. Jest "świeży", niekomercyjny i naprawdę dobry (przynajmniej w moim mniemaniu). To prawda że low-poly. Ale czy to naprawdę wygląda źle i stanowi przeszkodę?
Dla zainteresowanych możliwości tego symka - linki w podpisie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 8:40, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Bawiłem się BVE przez jakiś czas - szybko mi się znudził, nie oferuje dużych możliwości.
Potrafił mnie wciągnąć na krótki czas, ale tam każda jazda jest identyczna, nie dzieje się nic ciekawego, brakuje animacji. Niektóre trasy są wykonane bardzo szczegółowo, ale dobra grafika to za mało, aby przyciągnąć mnie na dłużej.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 8:47, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 11:56, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To prawda, że kiedyś tak było. Jednak z tego powodu właśnie powstał (i nadal powstaje) openBVE, umożliwiający tworzenie m.in. animowanych obiektów - powstały już trasy z ruchem pociągów sterowanych przez AI, ruchem ulicznym, migające światła, drzewa poruszające się "na wietrze", pociągi z ruchomymi pantografami, kołami, drzwiami, wycieraczkami, full3D kabinami,wyświetlaczami...Generalnie od czasu wprowadzenia animowanych obiektów można zrobić dużo więcej. Dodam jeszcze, że wprowadzono kilka kamer widoku zewnętrznego, stąd modele 3D, jak również możliwość np. wykolejenia czy rozłączenia się składu.
Jeżeli to Cię nudzi, to nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić np. animowaną sarnę, która przebiegnie Ci tuż przed pociągiem kiedy będziesz przejeżdżał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 12:44, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
obejrzałem ten ostatni filmik (z YT) i przyznam szczerze, że m.in. wychylanie się pociągu na łukach to jest to czego mi bardzo brakuje w MSTSie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:26, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Muszę przyznać, że filmik robi wrażenie. Jeśli w parze z grafiką i udźwiękowieniem idzie realistyczne odwzorowanie prowadzenia ruchu pociągów oraz w miarę przystępne edytory to mamy godnego konkurenta Zusi 3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:49, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Bawiłem się wcześniejszą wersją BWE - niska rozdzielczość mnie nie odstraszyła - jako stary DOSowiec i weteran "Mechanika" niespecjalnie się tym przejąłem. Ale ten symulator nie miał w sobie "tego czegoś". Jakiś taki bezudszny, bezpłciowy był. Już lepiej wspominam Loksima 3D.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 14:11, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Staram się na bieżąco śledzić co dzieje się w światku BVE. Faktycznie openBVE jako platforma umożliwia już całkiem sporo. Wszystko zależy jednak od twórców dodatków, czy będą chcieli angażować się w nowy projekt i czy będą potrafili wykorzystać potencjał openBVE. Nie jestem pewien ale chyba na dzień dzisiejszy nie ma edytora, który by wspierał wszystkie nowe funkcje openBVE, więc trasy, przebiegi raczej się "koduje", co odstraszy tych, którzy oczekują czegoś na kształt MSTS Route Editora. Tutaj trzeba się najpierw nauczyć języka openBVE, żeby zacząć coś tworzyć. Poza tym openBVE jest tak naprawdę cały czas rozwijany. Wiele rzeczy związanych z fizyką, ruchem pociągów kierowanych przez AI jest dopiero w planach.
Jeżeli chodzi o już wydane trasy, zawsze byłem pod wrażeniem "udźwiękowienia" tych z Wielkiej Brytanii - jazda po różnych rodzajach torów, rozjazdach, łukach - jak dla mnie MSTS i inne symulatory chowają się pod tym względem. Zwłaszcza tyczy to się tras tworzonych przez Anthony'ego ze strony [link widoczny dla zalogowanych] (np. Birmingham Cross-City South). Moim zdaniem jego dzieła wyprzedają o kilka długości wszystko co do BVE powstało (zresztą te filmiki na YT pochodzą właśnie z jego nowego projektu, na wydanie którego nie mogę się doczekać - chyba pierwsza trasa, która w pełni wykorzystuje możliwości openBVE).
Jak ktoś nie miał styczności z BVE albo zatrzymał się na etapie BVE 2 lub 4, warto sięgnąć po openBVE i przejechać się chociażby po w/w trasie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 15:07, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za zainteresowanie tematem Dużo prawdy jest w tym co napisał skullder. openBVE daje ogromne możliwości, nieporównywalne wręcz do wcześniejszych wersji. Problem polega na tym, że faktycznie nie ma (chyba nawet w planach) żadnego edytora, gdyż jest to projekt typowo niekomercyjny, nie jak MSTS czy Trainz wydane przez wielkie firmy. To prawda że tworzenie dodatków do openBVE polega na kodowaniu. Jednak napisanie np. obiektu, czy nawet lokomotywy jest banalnie proste, z tym że nieco czasochłonne (ja np. jeden model robie ok. 2 dni). Wpisujesz np.koordynaty 4 punktów (X,Y,Z) i na to nazwę tekstury, to wszystko. Z trasą jest troche trudniej. Natomiast nie potrzebne są do tego żadne specjalne narzędzia czy edytory, wystarczy zwykły windowsowy Notatnik Chociaż np. do edycji fizyki jazdy lokomotywy edytor już jest i to bardzo dobry. I właśnie ta prostota tworzenia i dostępność dla każdego zdecydowała, że BVE zajmuje się już ponad 5 lat, co najdziwniejsze - jako jedyny człowiek w Polsce.
Fizyka jest naprawdę bardzo realistycznie odwzorowana (choćby przykładowe wychylanie wózków na łukach).
Cytat: | Moim zdaniem jego dzieła wyprzedają o kilka długości wszystko co do BVE powstało |
Jest dokładnie tak jak mówisz, i dlatego potrzeba więcej takich ludzi jak on. (chociaż ostatnio japońce robią świetne trasy). Mam tu na myśli np.tych, którym MSTS czy TRS już się znudził, a chcieliby spróbować czegoś nowego
Niedawno posiedziałem trochę, i stworzyłem kilka lokomotyw i wagonów dedykowanych pod openBVE, niedługo pewnie je opublikuję, czekam tylko na zgodę autorów tekstur. Niewykluczone jednak, że będą to pierwsze i ostatnie polskie dodatki do tej gry, gdyż obowiązki nie pozwalają mi poświęcić jej już tyle czasu co kiedyś.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:37, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
I to może być największa przeszkoda w przypadku openBVE - brak edytorów. Z tego co piszesz wynika, że nie ma nawet możliwości importu modelu 3D z zewnętrznego edytora, a to strasznie utrudnia sprawę.
Taki sam sposób "tworzenia" tras już widzieliśmy, i to wiele lat temu - w MechanikuEN57
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 19:40, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Też od jakiegoś czasu grywam w openBVE i muszę przyznać że fizyka to jest właśnie to czego brakuje w MSTS, słyszałem o polskich lokomotywach do openBVE ale nigdzie nie znalazłem.
Czy ktoś z grających posiada owe?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 20:05, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
IC1403 napisał: | słyszałem o polskich lokomotywach do openBVE ale nigdzie nie znalazłem. Czy ktoś z grających posiada owe? | Skąd słyszałeś ? Ja pare miesięcy temu zrobiłem "na próbę" EP09 i EN57-2xxx, ale to wszystko, o niczym innym mi nie wiadomo, bo nic nie ma. Zainteresowanie w Polsce grą jest (100.000/rok odwiedzin mojej strony), ale do stworzenia czegoś nie ma nikogo
Jak już pisałem wyżej - na dniach opublikuję kilka polskich lokomotyw i wagonów pod openBVE, czekam tylko na zgody autorów tekstur.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 20:19, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:50, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Podobno są na stronie BVE in Poland (info od znajomego, który jest bardziej wtajemniczony co do BVE). Co prawda są tam wersje do BVE 2 ale ponoć jakoś się da przerobić aby można było uruchomić w openBVE.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 14:58, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mannerheim napisał: | Z tego co piszesz wynika, że nie ma nawet możliwości importu modelu 3D z zewnętrznego edytora, a to strasznie utrudnia sprawę. |
Jako że openBVE cały czas się rozwija - takowa możliwość już jest. Może nie da się tego zrobić super łatwo w jednym kroku, ale w 2 czy 3 już tak. Modele można importować z 3DSmaxa poprzez MilkShape3D, jak również z Blendera, Google SketchUp i 3D Canvas. Do wszystkiego są odpowiednie wtyczki.
I mimo że ja nauczyłem się tworzyć w Notatniku i ten sposób wolę, to np. chłopaki z Węgier ostatnio zrobili w Gmax'ie pięknego TRAXX'a. Niestety tekstury są delikatnie mówiąc fatalne i przez to nie widać do końca jak ładnie jest ten model zrobiony i przekonwertowany do BVE:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji chciałem zaprosić na moją stronę w nowej odsłonie [link widoczny dla zalogowanych] jedyną o tej grze w Polsce (narazie w języku angielskim ) po zamknięciu poprzedniego serwisu z różnych przyczyn.
Znajdziecie tam wszystkie polskie dodatki, w większości na teksturach MSTS'owskich (oczywiście za zgodą autorów) lub znalezionych w sieci, gdyż sam nie bardzo mam możliwość zrobienia własnych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 17:02, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
nie słyszalem o tym nigdy. musze sprobowac
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elektronický Mordulec
Użytkownik
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:17, 26 Paź 2010 Temat postu: Problem |
|
|
BVE to był mój pierwszy symulator kolei. Ściągnąłem, rozpakowałem i włączam aplikacje OpenBve.exe i wyskakuję błąd że program openBve przestał działać Co robić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 19:19, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dłuższy czas nic na forum nie pisałem ale to nie znaczy że tu nie zaglądałem. Za to ostatnio "bawiłem się" openbve. O to małe rezulataty
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 19:20, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:53, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kwadratowe modele i low-resowe tekstury, to dla mnie strata czasu, no ale pewnie prościej i szybciej się takie coś robi niż modele do MSTS czy TRAINZ, gdzie muszą mieć pełno detali, tekstury na najwyższym poziomie bo inaczej nikt się nie zainteresuje bo ma inne lepsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 22:19, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:14, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Gordon Freeman napisał: | Kwadratowe modele i low-resowe tekstury, to dla mnie strata czasu, no ale pewnie prościej i szybciej się takie coś robi niż modele do MSTS czy TRAINZ, gdzie muszą mieć pełno detali, tekstury na najwyższym poziomie bo inaczej nikt się nie zainteresuje bo ma inne lepsze. |
Po pierwsze żeby mnie źle nie zrozumieć to powiem od razu że nie przerzuciłem się z MSTS'a na BVE. Po prostu z czystej ciekawości to zainstalowałem. Każda gra o tematyce kolejowej nie jest dla mnie stratą czasu. Co do większości polskich modeli to prawda - są słabe ale nie oznacza to że ten symek nie pociągnie lepszych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Moim zdaniem ten Husarz wygląda dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:18, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No trochę lepiej. No to działajcie może coś Wam się uda rozkręcić.
Ja jednak puki co zostaje przy MSTS, a gdybym miał dodatkwy czas na symulatory to bym się zajął TRAINZ, który mam ale nie mam czasu przy nim grzebać. Ale Wam życzę powodzenia z BVE.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Śro 16:21, 27 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:22, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Przyznam że również grywam czasami w open BVE, nawet kilka repaintów z MSTS-a się tam znalazło
[link widoczny dla zalogowanych]
Fakt modele nie są najwyższych lotów (co prawda ten husarz rzeczywiście wygląda nie źle, niestety nie miałem okazji wypróbować) ale fizyka za to powala,
jak dla mnie bez porównania do innych symulatorów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 18:17, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Miałby ktoś dostęp do wszystkich polskich dodatków do OpenBVE? Strona bve.e6.pl padła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 7:54, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Strona już działa, jeśli wcześniej nie. Wszystko jest OK.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|