|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 22:50, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
tak będą, jako jeden cały obiekt, 6 par słupów z szeregowym układem rolek linowych i wspólną bieżnią dynamiczną
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 0:49, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No to super, pozostaje czekać i podniecać się zdjęciami, to jest to na co czekałem. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 22:02, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawie wygląda ta sieć - wykonana bardzo dokładnie. Tylko mam pytanie - czy zbytnia ilość tych słupów nie zamuli trasy ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:13, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Oto szeregowy układ rolek linowych:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:19, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
hmm tylko że Visibility 2000 to za dużo zmuli trasę jak Szczecin w Poznań-Szczecin, dajcie góra 1000, albo nawet 800 (to jest i tak ponad 10 słupów widoczne) zresztą zwiększanie visibility nie poprawi wyświetlania tekstur, o którym była mowa wcześniej, zrobi to ustawienie Filter Mode: Linear.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:24, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To już ustaliliśmy 800 max. 1000, tylko to pewnie w późniejszym etapie będzie ustawione
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:30, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A no chyba że tak, to lepiej odrazu eksportować w odpowiedniej odległości bo po co sobie potem dodawać dodatkowej roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 15:48, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Bardzo ciekawie wygląda ta sieć - wykonana bardzo dokładnie. Tylko mam pytanie - czy zbytnia ilość tych słupów nie zamuli trasy ? |
Odpowiem tak: NIE POWINNA. Zwykły słup z tej trakcji razem z "okablowaniem" ma około 350 polys i widoczność ustawioną na 500 m (jak słusznie zauważa Gordon, to aż 20 słupów - patrząc w przód i w tył, słup co 50m - naprawdę więcej i tak nie widać, choćby nie wiem co - można sprawdzić). W układzie dwutorowym mamy 40 słupów. Pomnóżmy to razy te 350 poligonów na sztukę i mamy z samych słupów około 14-15 tys. poligonów do przeliczenia. Dużo?
To porównajmy to z obecną trakcją, gdzie przeciętny słup wraz z drutami ma 500-600 polys i widoczność aż 2000. Czyli, ustawiając słupy co 50m w układzie dwutorowym mamy ich 160, co daje do przeliczenia około 80 tys polys na raz!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:17, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli tak wyglądają przewidywane wartości to w takim razie powinno być OK nawet na rozbudowanych układach torowych Warszawy.
Niestety MSTS ma bardzo przestarzały engine, który kożysta głównie z procesora (w przypadku kilkurdzeniowych z jednego rdzenia) a niestety w mniejszym stopniu z karty graficznej, a przecież nowe karty graficzne ciągną nowe gry gdzie obiekty mają bez problemu po kilkadziesiąt tysięcy polys. Dodatkowo choćbyśmy mieli 8GB RAM używa tylko 256 ram, lub 512 po wpisaniu train.exe -mem512
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 16:19, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 16:47, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
O, tuś mnie zaciekawił z tym RAMem - czy uruchamiając spod Trainstore'a da się uruchomić MSTSa z obsługą większej ilości pamięci?
No pokombinowałem z tym RAMem, wielkiej różnicy nie widzę... Faktycznie, przestarzały silnik i chyba jesteśmy nań skazani jeszcze przez ładnych parę lat
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:02, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 18:31, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No, proszę Panów, tego jeszcze u nas nie było. Prezentuje w imieniu autora trakcji odcinek naprężania trakcji Y-160, na szlak 2-torowy, dla 50-metrowych odległości między przęsłami:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 18:42, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dziwnie to wygląda. Jakby słupy były nieproporcjonalnie większe względem wysięgników.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 18:58, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zapewniam, że wszystko jest ok i nie ma powodów do narzekań tym bardziej, że do tej pory nikt nie wymodelował takich elementów trakcji...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:12, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jednak same słupy (żerdzie) są nieproporcjonalnie szerokie (zbliżone w przekroju do kwadratu zamiast do prostokąta).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:53, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
bez specjalistycznych planów i schematów nic się nie da zrobić w 100% dokładnie... :-/ narazie musi być tak jak jest. Jeśli ktoś ma plany tejże sieci, to niech się natychmiast ujawni i pomoże
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:57, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ależ po co plany? Wystarczy spojrzeć na zdjęcia (jest ich mnóstwo w necie), wyraźnie na nich widać kształt słupów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:49, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Tak ale w Polsce mamy dwa rodzaje wysięgników
a) rurowe czyli takie jak u stefana i w przypadku rurowych właśnie krótszy wysięgnik jest zbliżony do kwadratu
b) teownikowe czyli takie jak u psoba i to właśnie w przypadku teownikowych wysięgnik jest bardziej prostokątny
Poniżej dla przykładu para słupów z wysięgnikami rurowymi w okolicy Krakowa, zdjęcie pokazuje, że Stefan zrobił dobrze:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu krótszy wysięgnik rurowy na Dworcu Głównym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu znalazłem foto dokładnie takich słupów jak robi Stefan, również wskazuje, że słupy stefana są ok:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 21:08, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:02, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ano... Myślę jednak, że Mannerheimowi chodziło o sam słup i ten faktycznie, jak teraz patrzę, jest nieco zbyt masywny Spoko, odchudzi się!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:12, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Tylko nie używaj skalowania (ikonka z kwadracikami) bo ono może spowodować kłopoty z eksportem, najlepiej użyj do tego modyfikatora FDD 2x2x2 i zaznacz opcję "Control Points" i możesz skalować złożone obiekty bez przesuwania po pojedynczym punkcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:15, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Stephan napisał: | Ano... Myślę jednak, że Mannerheimowi chodziło o sam słup i ten faktycznie, jak teraz patrzę, jest nieco zbyt masywny Spoko, odchudzi się! |
Tak, miałem na myśli żerdzie słupów, to one są niesymetryczne, za "grube". Wysięgniki w porządku, nie ma się do czego przyczepić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:22, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Za to patrząc na screen widać że rozwiązano problem rozmazywania się tekstur w MSTS, to przynajmniej to już z głowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 22:07, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | najlepiej użyj do tego modyfikatora FDD 2x2x2 i zaznacz opcję "Control Points" |
O jaka rewelacyjna opcja! Nie znałem tego Oj, a nieraz by mi tak ułatwiła życie! Dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 19:05, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
w imieniu autora trakcji:
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 19:13, 23 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
danio
Administrator
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:45, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jestem pod wrażeniem .
Te screeny są świetnym prezentem potwierdzającym że prace trwają .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|