|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 6:27, 15 Mar 2009 Temat postu: Zasady używania świateł |
|
|
Lokomotywy jadące luzem mają włączone jedynie jedno światło białe z przodu i jedno białe z tyłu. Jadąc całym składem włączone jest pełne oświetlenie czoła składu i czerwone tylne w ostatnim wagonie. Wagony towarowe nie posiadają oświetlenia tylnego, jedynie umieszcza się tabliczki odblaskowe.
I teraz pytanie, czy zawsze używa się takiego oświetlenia jak powyżej opisałem, czy są też wyjątki od tej reguły? Jeżeli tak, to kiedy? Czy użycie oświetlenia zależne jest też od pory dnia, roku i pogody, czy jest jednakowe niezależnie od tych czynników? Czy są wagony towarowe, w których używa się czerwonego oświetlenia tylnego?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
______________________________
EDIT:
Już znalazłem info odnośnie oświetlenia z użyciem jednego światła. Chodzi o to, aby rewidenci wiedzieli z której strony kabiny siedzi maszynista, co ułatwi komunikację przy użyciu gestykulacji.
Ale dalej nic nie wiem co do reszty zasad, więc czekam na odp.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 7:10, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 10:32, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przepisy (Ie-1, §10) jasno określają, w jakich warunkach jakie określenie należy zastosować.
Czy są wyjątki od reguły? Nie, nie ma też na to wpływu pora roku czy pogoda. Od roku 1987 wszystkie polskie pociągi muszą mieć oświetlone czoła przez całą dobę, wcześniej sygnał Pc1 był wymagany tylko w porze nocnej i w złych warunkach atosferycznych (mgła, śnieżyca, duże zachmurzenie itp).
Jeszcze jakiś czas temu na niektórych liniach spotykało się świetlne sygnały końca pociągów towarowych (tzw. "gary") w postaci zamontowanych na ostatnim wagonie akumulatorowych latarni (powinna mieć takie na wyposażeniu każda lokomotywa). Teraz nie jest to już chyba stosowane (choć może gdzieś jeszcze czasem...). Obecnie niemal wszędzie spotyka się całodobowe SKP w postaci odblaskowych tablic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 10:29, 15 Wrz 2009 Temat postu: Re: Zasady używania świateł |
|
|
ET22-fan napisał: | Lokomotywy jadące luzem mają włączone jedynie jedno światło białe z przodu i jedno białe z tyłu. |
Lokomotywa jadąca luzem przy jeździe pociągowej również ma wszystkie trzy przednie światła włączone i dwie tylnie końcówki. To o czym piszesz jest stosowane na manewrach, zresztą w dzień manewrująca lokomotywa w ogóle nie musi mieć włączonego światła manewrowego (choć i tak często ma)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|