Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady używania świateł

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 6:27, 15 Mar 2009    Temat postu: Zasady używania świateł

Lokomotywy jadące luzem mają włączone jedynie jedno światło białe z przodu i jedno białe z tyłu. Jadąc całym składem włączone jest pełne oświetlenie czoła składu i czerwone tylne w ostatnim wagonie. Wagony towarowe nie posiadają oświetlenia tylnego, jedynie umieszcza się tabliczki odblaskowe.
I teraz pytanie, czy zawsze używa się takiego oświetlenia jak powyżej opisałem, czy są też wyjątki od tej reguły? Jeżeli tak, to kiedy? Czy użycie oświetlenia zależne jest też od pory dnia, roku i pogody, czy jest jednakowe niezależnie od tych czynników? Czy są wagony towarowe, w których używa się czerwonego oświetlenia tylnego?
Z góry dziękuję za odpowiedź.


______________________________
EDIT:
Już znalazłem info odnośnie oświetlenia z użyciem jednego światła. Chodzi o to, aby rewidenci wiedzieli z której strony kabiny siedzi maszynista, co ułatwi komunikację przy użyciu gestykulacji.
Ale dalej nic nie wiem co do reszty zasad, więc czekam na odp.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 7:10, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 10:32, 15 Mar 2009    Temat postu:

Przepisy (Ie-1, §10) jasno określają, w jakich warunkach jakie określenie należy zastosować.
Czy są wyjątki od reguły? Nie, nie ma też na to wpływu pora roku czy pogoda. Od roku 1987 wszystkie polskie pociągi muszą mieć oświetlone czoła przez całą dobę, wcześniej sygnał Pc1 był wymagany tylko w porze nocnej i w złych warunkach atosferycznych (mgła, śnieżyca, duże zachmurzenie itp).
Jeszcze jakiś czas temu na niektórych liniach spotykało się świetlne sygnały końca pociągów towarowych (tzw. "gary") w postaci zamontowanych na ostatnim wagonie akumulatorowych latarni (powinna mieć takie na wyposażeniu każda lokomotywa). Teraz nie jest to już chyba stosowane (choć może gdzieś jeszcze czasem...). Obecnie niemal wszędzie spotyka się całodobowe SKP w postaci odblaskowych tablic.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 10:29, 15 Wrz 2009    Temat postu: Re: Zasady używania świateł

ET22-fan napisał:
Lokomotywy jadące luzem mają włączone jedynie jedno światło białe z przodu i jedno białe z tyłu.

Lokomotywa jadąca luzem przy jeździe pociągowej również ma wszystkie trzy przednie światła włączone i dwie tylnie końcówki. To o czym piszesz jest stosowane na manewrach, zresztą w dzień manewrująca lokomotywa w ogóle nie musi mieć włączonego światła manewrowego (choć i tak często ma) Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin