Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Testy sieci dla KDP na CMK

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:57, 04 Paź 2012    Temat postu: Testy sieci dla KDP na CMK

Instytut Kolejnictwa, na zlecenie PKP PLK, przeprowadził próby dynamiczne na Centralnej Magistrali Kolejowej. Tym razem badana była sieć trakcyjna, zanim zostanie dopuszczona do eksploatacji przy dużych prędkościach.

Na potrzeby testów sformowano specjalny pociąg, który mógł bezpiecznie rozpędzić się do 225 km/h. W składzie znalazły się lokomotywa ES64U4 o numerze 009 (prędkość eksploatacyjna 230 km/h) i jeden wagonu Z1A, należące do PKP Intercity S.A.



Próby zostały przeprowadzone na południowym odcinku CMK na torze nr 1 szlaku Psary – Góra Włodowska (od km 181.00 do km 200.00). W chwili testów ten dwutorowy szlak ze względów bezpieczeństwa całkowicie wyłączono z ruchu (próby odbywały się nocą z 11 na 12 września). Dodatkowo odcinek objęty testami został zabezpieczony przez Straż Ochrony Kolei.

Cały południowy odcinek CMK od Olszamowic (km 125) do Zawiercia (km 224) posiada już sieć trakcyjną nowego typu 2C120-2C-3 z wykorzystaniem fundamentów palowych. Ten typ sieci przystosowany jest do prędkości 250 km/h, jednak niezbędne było przeprowadzenie prób dynamicznych. Po pomyślnym zakończeniu testów zostanie wydany odpowiedni certyfikat dopuszczający bezterminowo sieć do prędkości 200 km/h dla taboru klasycznego i 250 km/h dla składów zespolonych.

Sieć nowego typu montowana jest na CMK od 2003 r. Jako pierwszy przebudowy doczekał się odcinek między Psarami a Knapówką (8 km). Obecnie modernizacja obejmuje odcinek ze stacji Szeligi do Idzikowic (76 km), a wykonawcą jest PKP Energetyka.

Testowy wagon typu Z1 został na jedną noc zamieniony w prawdziwe laboratorium i naszpikowany specjalistyczną aparaturą do przeprowadzenia badań. Podczas przejazdu rejestrowano m.in. drgania sieci, oddziaływanie pantografu lokomotywy na sieć oraz badano przyspieszenie drgań pionowych ramy wózka.

Przejazd odcinkiem testowym odbywał się kilkakrotnie przy różnych prędkościach. Początkowo było to 160 i 180 km/h, aż w końcu 200 i 225 km/h. Lokomotywa prowadzona przez maszynistę Andrzeja Dębka z Zakładu Centralnego PKP Intercity S.A. bez problemu rozpędzała się do prędkości 200 km/h w czasie zaledwie 55 sekund!

Są to już kolejne udane próby prędkościowe na CMK. W październiku ubiegłego roku przeprowadzono z powodzeniem testy systemu ETCS poziomu 1 na odcinku Psary – Zawiercie. Kilkakrotnie badano też zmodernizowane obiekty inżynieryjne na północnych i południowych odcinkach linii. Wszystkie elementy infrastruktury CMK dostosowywane są do dużych prędkości.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin