 |
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 23:53, 15 Maj 2009 Temat postu: S1 i S1a |
|
|
Kiedy stosuje się sygnał S1a? Tak, wiem oznacza on absolutny zakaz wjazdu do tunelu. Ale czym różni się od sygnału S1? W końcu bądź co bądź obydwa nakazują "Stój". Co to więc za różnica, czy na semaforze wyświetliłby się S1, czy S1a?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 10:24, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Sygnał S1a różni się od S1. Stosuje się go wyłącznie przy wjazdach do tunelu średnicowego w Warszawie, nigdzie indziej.
Sygnał ten stosowany jest tylko na SBL. Jak zapewne wiesz, maszynista może za każdym razem przejechać obok semafora SBL wskazującego sygnał "Stój" (S1) po uprzednim zatrzymaniu się, z Vmax 20 km/h. Natomiast S1a (choć podany również na semaforze SBL) nie daje takiej możliwości. Przejechać za taki semafor można tylko i wyłącznie po zmianie sygnału S1a na zezwalający na jazdę (S2, S5, ewentualnie S3) oraz otrzymaniu rozkazu szczególnego drogą radiową.
Dzięki temu w przypadku awarii ruchowej w tunelu jest pewność, że żaden skład nie wjedzie do niego. Zostanie zatrzymany przed ustawionym przy wjeździe do tunelu czterokomorowym sygnalizatorze SBL.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|