 |
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Wto 12:40, 04 Sie 2009 Temat postu: Polskie mechpomy w służbie innych kolei |
|
|
Wagon typu 111A, mechpom, klasa, pullman, igrek. Nieważne jak go nazwiemy, jest to bardzo znany, ale niezbyt lubiany wagon kursujący po polskiej sieci kolejowej. Wczoraj przeglądając stronę railfaneurope.net, natknąłem się na te wagony w służbie innych europejskich zarządów kolejowych! Służyły one między innymi w Grecji (OSE), Węgrzech (MAV), a nawet w Syrii. Niestety w tym ostatnim kraju nasze wagony nie sprawdziły się, zamiast nich użyto wozów rodem z Bautzen.
Grecki wagon typu 111A (2 klasa):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Grecki wagon typu 110A (kuszetka):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Węgierski wagon typu 112A (1 klasa):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Węgierski wagon typu 111A (2 klasa):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wózek 4ANc pod wagonem węgierskim (jakby ktoś miał wątpliwości co do polskiego pochodzenia tych wozów):
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety zdjęć wagonów syryjskich nie posiadam, ponieważ zostały one dawno temu wycofane z ruchu na ich kolejach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:54, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tam bardzo lubię te wagony, szczególnie najstarsza wersja z klasyczną kanapą jest bardzo mięciutka i wygodna. Natomiast wagon nie jest wyciszony jak konstrukcje Z1/Z2 i ma trochę głośniejsze wózki, co dla mnie jest zaletą bo lubię kolejowe dźwięki. Jak jechałem kiedyś EIC po CMK to tak cicho było, że wydawało się, że jedziemy 60 a nie 160. W TLK na CMK w wagonie 111A, nie ma wątpliwości ile jedziemy. Pomimo jednak wyraźnie słyszalnych odgłosów i odczuwalnych wibracji ich poziom jest nie na tyle duży by nie dało się jechać np. 10 godzin (albo 17 na trasie Przemyśl -Szczecin, w czym było mi dane brać udział).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 9:58, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|