Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oznaczenia w SRJP z lat 60.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:29, 27 Sty 2011    Temat postu: Oznaczenia w SRJP z lat 60.

Oznaczenia w SRJP z lat 60.

Na liniach niezelektryfikowanych część pociągów jest oznaczona znaczkiem, który wedle legendy znaczy: POCIĄG MOTOROWY.

Czym jednak jest taki pociąg w latach 60, czy:

a) Jest to jednostka SN61, SN52 itd. (lub pociąg ciągnięty przez taką jednostkę).

b) Jest to jakikolwiek skład dieslowy, np. lokomotywa + wagony a inne pociągi które nie są oznaczone tym znaczniem są ciągnięte przez parowozy.

Patrząc na archiwalne zdjęcia z tamtych lat wiele pasażerskich wtedy ciągneły parowozy więc to że połowa pociągów na linii niezelektryfikowanej to trakcja parowa to by pasowało, ale może jednak to chodzi konkrenie o SN61 na zasadzie jak do rozkładu 2010 oznaczano kursy z szynobusem w tabelach. (w tym roku już się nie znaczy, a przynajmniej nie w tabelach ze strony PR).

Ja się urodziłem w latach 80 więc niestety nie pamiętam co było w 60 ale może ktoś się interesował dokładniej tamtą epoką.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 9:45, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 10:01, 27 Sty 2011    Temat postu:

Pociągi motorowe to składy ciągnięte przez lub złożone wyłącznie z tzw. wagonów motorowych.
Czyli poprawna jest odpowiedź pierwsza.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:07, 27 Sty 2011    Temat postu:

Ok dzięki. Szkoda, że nie ma możliwości dowiedzenia się który był parowy. Ale dobrze, że przynajmniej Motoraki oznaczyli i EZT literką E.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 10:08, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hansio
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:49, 27 Sty 2011    Temat postu:

Pamiętam, jak w latach 70/80tych gdy na stacji w Chojnicach zapowiadano pociąg motorowy (np. do Kościerzyny), to faktycznie była to SN61+"ryflaki" w kolorze podobnym do "motorówki" czyli jasnozielona góra, ciemnozielony dół.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
et22
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 17:17, 27 Sty 2011    Temat postu:

Ponoć były pociągi, które ciągnięte były przez 3xSN61 i nie wiem czy nie miały one statusu ekspresów. No ja też ciut za młody jestem, żeby to pamiętać..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Czw 17:37, 27 Sty 2011    Temat postu:

Były, kursowały między innymi na relacjach Gdynia-Warszawa oraz Warszawa-Berlin (jako "Berolina").

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:53, 27 Sty 2011    Temat postu:

Czyli wychodzi, że tak jak teraz pobijają długość relacji na jaką da radę pojechać EN57 (np. Kraków - Wrocław, Wrocław - Kołobrzeg dają radę) To wtedy męczyli SN61 które też defatkto było stworzone do linii 100-200 km.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 23:07, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Czw 23:25, 27 Sty 2011    Temat postu:

Nie wiem jednak, jak wyglądała sytuacja Beroliną, kiedy wjeżdżała na sieć DR. Czy podstawiano loka z 2 wagonami jako zastępstwo za ganze, które musiały zostać w Polsce? Albo te SN61 były przystosowane do ruchu przygranicznego (wówczas także nasze SP45 zapuszczały się do berlińskiego Ostbahnhof).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin