|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:29, 27 Sty 2011 Temat postu: Oznaczenia w SRJP z lat 60. |
|
|
Oznaczenia w SRJP z lat 60.
Na liniach niezelektryfikowanych część pociągów jest oznaczona znaczkiem, który wedle legendy znaczy: POCIĄG MOTOROWY.
Czym jednak jest taki pociąg w latach 60, czy:
a) Jest to jednostka SN61, SN52 itd. (lub pociąg ciągnięty przez taką jednostkę).
b) Jest to jakikolwiek skład dieslowy, np. lokomotywa + wagony a inne pociągi które nie są oznaczone tym znaczniem są ciągnięte przez parowozy.
Patrząc na archiwalne zdjęcia z tamtych lat wiele pasażerskich wtedy ciągneły parowozy więc to że połowa pociągów na linii niezelektryfikowanej to trakcja parowa to by pasowało, ale może jednak to chodzi konkrenie o SN61 na zasadzie jak do rozkładu 2010 oznaczano kursy z szynobusem w tabelach. (w tym roku już się nie znaczy, a przynajmniej nie w tabelach ze strony PR).
Ja się urodziłem w latach 80 więc niestety nie pamiętam co było w 60 ale może ktoś się interesował dokładniej tamtą epoką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 9:45, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 10:01, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pociągi motorowe to składy ciągnięte przez lub złożone wyłącznie z tzw. wagonów motorowych.
Czyli poprawna jest odpowiedź pierwsza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:07, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki. Szkoda, że nie ma możliwości dowiedzenia się który był parowy. Ale dobrze, że przynajmniej Motoraki oznaczyli i EZT literką E.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 10:08, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hansio
Użytkownik
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:49, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pamiętam, jak w latach 70/80tych gdy na stacji w Chojnicach zapowiadano pociąg motorowy (np. do Kościerzyny), to faktycznie była to SN61+"ryflaki" w kolorze podobnym do "motorówki" czyli jasnozielona góra, ciemnozielony dół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
et22
Użytkownik
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 17:17, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ponoć były pociągi, które ciągnięte były przez 3xSN61 i nie wiem czy nie miały one statusu ekspresów. No ja też ciut za młody jestem, żeby to pamiętać..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Czw 17:37, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Były, kursowały między innymi na relacjach Gdynia-Warszawa oraz Warszawa-Berlin (jako "Berolina").
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:53, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli wychodzi, że tak jak teraz pobijają długość relacji na jaką da radę pojechać EN57 (np. Kraków - Wrocław, Wrocław - Kołobrzeg dają radę) To wtedy męczyli SN61 które też defatkto było stworzone do linii 100-200 km.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 23:07, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Czw 23:25, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jednak, jak wyglądała sytuacja Beroliną, kiedy wjeżdżała na sieć DR. Czy podstawiano loka z 2 wagonami jako zastępstwo za ganze, które musiały zostać w Polsce? Albo te SN61 były przystosowane do ruchu przygranicznego (wówczas także nasze SP45 zapuszczały się do berlińskiego Ostbahnhof).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|