Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Miejsce stacjonowania historycznego taboru.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:12, 31 Paź 2010    Temat postu: Miejsce stacjonowania historycznego taboru.

Chodzi o wymienianie miejsc z opisem jaki jest dostęp dla fotogrfa, np czy da się z peronu, czy może trzeba prosić o zgody, lub przemykać po kryjomu jak nikt nie widzi, lub może w danej okolicy nikt się nie interesuje.

Oczywistymi miejscami są skanseny: Chabówka, Wolsztyn, Kościerzyna, Jaworzyna Śląska, Warszawa, Pyskowice. Chodzi mi bardziej o tabor stojący gdzieś na stacjach, bocznicach.

przykłady:

Stacja Toruń Główny
Skład 4x Bhp (Bipa) Oliwkowa, stan bardzo dobry
dostęp dla fotografa: 2 pierwsze człony da się zrobić z peronu


Szopa Białystok
Dużo czynnych SU45, kilka zielonych ST44
Uzyskanie zgody na focenie odbyło się bez problemu.


Szopa Czeremcha
Dużo odstawionych SU45 (w tym z żółtym czołem).
Uzyskanie zgody na focenie odbyło się bez problemu.


Stacja Opole główne
Pomnik Tkt48, stan dobry
dostęp dla fotografa: z peronu trochę daleko, wystarczy jednak wyjść przed dworzec i możemy podejść na kilka metrów.


Można zadawać też pytania, przykład (swoją drogą pytam serio):

Pytanie: Gdzie stoi EN57-001, bo podobno już nie jeżdzi tylko stoi i czeka na naprawę. Na Kolejowa Klatka jest napisane, że wyeksportowali ją do Rzeszowa i tam trop się kończy. A może wiecie gdzie są inne EN57 choćby odstawione, w oryginalnym żółtoniebieskim malowaniu z PRL. Tylko uwaga to NIE jest oryginalne malowanie ( [link widoczny dla zalogowanych]) natomiast to jest takie ( [link widoczny dla zalogowanych] )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Nie 12:36, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danio
Administrator


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:36, 31 Paź 2010    Temat postu:

W Rzeszowie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Nie 17:15, 31 Paź 2010    Temat postu:

W Mińsku Mazowieckim na terenie ZNTK stoi (albo stał? nie wiem) wagon rzadkiego typu 4AM, rekonstruowany z jakiegoś przedwojennego. W Białymstoku na szopie, Kamienu Pomorskim, Wolsztynie, Idzikowicach oraz warszawskim Grochowie stoją równie rzadkie okazy jugosławiańskich wagonów ex-sypialnych typu Gosa76, wszystkie przebudowane na socjalne. Natomiast w lubelskiej lokomotywowni walają się resztki tendra kondensacyjnego od BR52, tuż niedaleko pomnikowej petuchy. We Wrocławiu stoją też wagony towarowe z lat 50/60 lub starsze należące do KSK Wrocław.

Natomiast ja się zapytam - gdzie w Niemczech znajduje się kompletny VT11.5? Wiem, że w Norymberdze stoi sam wagon silnikowy, ale gdzieś jeszcze musi istnieć w całości zachowany zespół.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Preki dnia Nie 18:39, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
et22
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 20:38, 31 Paź 2010    Temat postu:

Wikipedia:

[link widoczny dla zalogowanych]

zwłaszcza to:

"One part of this train had been repainted blue-beige and is still to be seen at the "Bahnpark Augsburg".
The motor unit 602 003 is preserved and exhibited at the DB Museum."

Zobacz linki na dole strony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 22:06, 31 Paź 2010    Temat postu:

Lokomotywownia przy stacji Poznań Główny (Dostęp trudny, lub za zgodą) Stoi kilka wycofanych SU45 i SM42, stoją tam od lat i wygląda to tak jak by o nich po prostu zapomniano.
Zakład Naprawy Taboru Poznań i Lokomotywownia. Poznań - Franowo (Dostęp częściowo łatwy, teren nie ogrodzony, można podejść pod lokomotywownie) Przeważnie stoją tam EU07 i ET22 te drugie stoją jako rezerwa długo trwała, ale od niedawna stoją tam EM10.
Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor" dojście od ul. Pustej (niestety trzeba poprosić kogoś np. mnie kto by zaprowadził pod płot) Na terenie stoją dwa prototypowe wagony do przewozu płynów, zdjęcia raczej przez płot, chyba że ktoś umie zagadać z kimś z IPSu zeby wpuścić na teren. Po za tym stoją tam także wagon typu Z2 i bliżej nie określony typ wagonu pasażerskiego lub przeznaczonego do badań lokomotyw(???)
Ciekawostką wagonu Z2 jest to że posiada on swoje pierwsze malowanie.
Dla zainteresowanych koleją wąskotorową, na terenie stacji Gniezno Wąskotorowe stoi także pełno wagonów nie raz zabytkowych, dostęp łatwy i nie ma problemów z robieniem zdjęć. Ja przynajmniej trochę tam zdjęć narobiłem.
Spróbuje jeszcze w pamięci odszukać gdzie jeszcze można spotkać tabor zabytkowy, lub ciekawy obejrzenia. Niestety nie wiem jaki jest dostęp do kilku ciekawych zabytkowych lokomotyw na stacji Chojnice, o ile pamiętam stał tam SN61 i jakiś parowóz ale nie pamiętam jaki typ.
Na razie tyle...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Nie 23:09, 31 Paź 2010    Temat postu:

W Chojnicach stoi TKt48, SN61 wywędrował do Zajączkowa. Na terenie IPS stoi wagon standardu Z1, jest to prototypowy 150A, jedyny egzemplarz istniejący, nigdy nie był wpisany na stan PKP, nie posiada numeru UIC. Zamierzam go obfocić na tekstury.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin