Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec PR?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 22:34, 03 Maj 2010    Temat postu: Koniec PR?

Najpierw interREGIO później co dalej? Jak myślicie?
Ręce już opadają ;/
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 23:04, 03 Maj 2010    Temat postu:

Nie wiem, ale uważam że marszałkowie też za to ponoszą odpowiedzialność! W końcu PLK wykorzystuje błędy PR, a błędy te pojawiają się w wyniku "nic nierobienia" przez zarząd PR. Kurczę, tam by trzeba kogoś porządnego, kto by tą firmę postawił na nogi!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:30, 04 Maj 2010    Temat postu:

Tylko skoro to PLK decyduje z których pociągów ma zrezygnować PR. I kazali im wyłączyć najbardziej dochodowe IR. To z jakiej beczki w przypadku IC jest na odwrót, IC za podobne długi samo sobie wybierze co wyłączyć. To może sprawiedliwie wyłączmy IC pociągi EIC !!! Oczywiście nierealne, bo jedna spółka PKP drugiej nic nie zrobi złego. Ktoś gdzieś napisał, że podzielili PKP na spółki, żeby z Unii się nie czepiali, bo niby są spółki, niby konkurencja jest. Tylko nikt z betonu nie myślał że PR potraktuje serio pomysł z konkurencją. Ja jednak wierze, że skoro po latach wyzysku przez telekomunikacje (np. internet za 5zł / h kiedyś był) to skoro ich udało się rozmontować, to wcześniej czy póżniej w końcu po latach też uda się rozmontować PKP, i będzie prawdziwa konkurencja o klienta na torach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 1:31, 04 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 1:55, 04 Maj 2010    Temat postu:

Argumentem do zniesienia właśnie tych połączeń, jest to że to właśnie one najbardziej niszczą torowisko (zbyt ciężkie składy, nie dostosowane lokomotywy, etc.). Mówiąc wprost, ładnie ubrali w słowa to, jak udupić PR. Ale faktem jest też to, że władza PR nie protestowała, nie zrobiła nic by się temu sprzeciwić. Sami są sobie winni, że się tak PLK dają. A PLK to wykorzystuje.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 2:03, 04 Maj 2010    Temat postu:

Taa a IR WOŚP też nie będzie. To Eurosprinter niedostosowany ?? Czy może 4x regioexpres cieższy od 8x EIC ?? A co do innych IR Kraków Warszawa to może leciutkie ED72 niszczy tory ?? Ale mnie się coś zdaje że to nie koniec potyczki PR (pierwsze osobowe NIE-PKP-owe koleje) vs. PKP i coś mi się zdaje, że IR jeszcze wróci.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 2:04, 04 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 7:14, 04 Maj 2010    Temat postu:

Co ich nie zabije to ich wzmocni. Takie jest moje zdanie. A IR wróci na 100%
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 8:17, 04 Maj 2010    Temat postu:

Miejmy nadzieję...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 10:34, 04 Maj 2010    Temat postu:

Niestety PLK dopięło swego. Lista odwołanych interregio: [link widoczny dla zalogowanych]

Na pocieszenie dodam że np. IR Galicja nie ma na tej liście.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
budyn77
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: B-B linia 117

PostWysłany: Wto 11:45, 04 Maj 2010    Temat postu:

By żyło się lepiej... wszystkim.
Dziękuje premierowi Donaldowi Tuskowi i PO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:58, 04 Maj 2010    Temat postu:

www.przewozyregionalne.pl napisał:
Oświadczenie zarządu spółki Przewozy Regionalne

Z przykrością informujemy naszych Pasażerów, że w dniu dzisiejszym nie zostało dopuszczonych do ruchu wiele naszych pociągów. Chodzi głównie o popularne wśród Polaków tanie połączenia interREGIO, z których codziennie korzystają dziesiątki tysięcy osób podróżujących nimi do szkół i pracy. Jako zarząd Przewozów Regionalnych walczyliśmy o to, aby nasi Pasażerowie w żaden sposób nie odczuli kwestii naszych rozliczeń z PKP PLK. Nasze należności regulowaliśmy w miarę możliwości finansowych spółki.

Pomimo nieotrzymania z Ministerstwa Infrastruktury należnych nam od początku roku znacznych środków, braku umów z niektórymi województwami, na terenie których wykonujemy przewozy oraz wstrzymania przez PKP S.A. oraz Ministerstwo Infrastruktury procesu restrukturyzacji historycznego zadłużenia Przewozów Regionalnych, staraliśmy się zapewnić naszym Pasażerom usługę na dotychczasowym poziomie.

Dokonaliśmy już kilku wpłat redukujących nasze zadłużenie w PKP PLK. Prowadziliśmy wysiłki mające na celu rozpoczęcie rozmów z naszym wierzycielem. Celem tych rozmów byłoby omówienie przedstawionego już przez nas harmonogramu dotyczącego szybkiej spłaty satysfakcjonującego zadłużenia. Wyszliśmy też z propozycją redukcji połączeń kursowania pociągów, która w minimalnym stopniu dotknęłaby naszych Pasażerów. Nasza propozycja obejmowała najmniej popularne pociągi.

Odnosimy jednak wrażenie, że zarząd PKP PLK wstrzymując nasze pociągi nie miał zamiaru egzekwować w ten sposób swoich należności. W ciągu ostatniego tygodnia otrzymał bowiem wiele propozycji załatwienia sprawy naszego zadłużenia. Bezprawnie wskazując połączenia, które zostaną zredukowane i pozbawiając tym samym naszych Pasażerów możliwości podróżowania pociągami Przewozów Regionalnych, doprowadził natomiast de facto do eliminacji z rynku niezwykle popularnej wśród podróżnych taniej usługi interREGIO. Na nasze prośby rozpoczęcia rozmów w sprawie polubownego rozwiązania problemu odpowiedziano nam, że rozmowy mogą rozpocząć się dopiero po redukcji naszych połączeń.

Tym samym zarząd PKP PLK pokazuje brak elementarnej troski o polskiego Pasażera. Dąży za wszelką cenę do zawieszenia wielu naszych połączeń, a rozmowy na temat porozumienia proponuje rozpocząć już po drastycznym ograniczeniu rozkładów jazdy. Jest to działanie szkodzące całej kolei. Pasażerowie, nie mając możliwości korzystania z naszej komplementarnej usługi zbudowanej na połączeniach REGIO i interREGIO mogą całkowicie zrezygnować z podróżowania koleją.


Ja od siebie dodam, że z Krakowa IR jeździli głównie ludzie młodzi np. studenci, poto by odwiedzać znajomych w Warszawie i Wrocławiu. Im na prawdę nie przeszkadzało, że jedziemy ED72, im chodziło o to, że jedziemy po CMK (czyli nie 5 godzin przez Kielce) za 26 zł (jeden odcinek Regio Karnetu) lub za 13 (w moim przypadku pojechałem na 3 maj do Warszawy i tego samego dnia wróciłem więc koszt w jedną stronę to 13 zł). Dodatkowo połączenia te były opłacalne (pół miliona na plus dziennie). Były też naruszeniem od dawna panującego porządku czyli na CMK tylko kwalifikowane, reszta przez Kielce. Jednakże moim zdaniem jest to sztuczny porządek. Większość młodych ludzi nie pojedzie EIC bo za drogo, natomiast IR może nie wygodne ale tanie i o to chodzi, dla niektórych ważne by wpaść do znajomych albo coś pozwiedzać a nie żeby jechać w luksusie i wygodach, IR łączyły miasta. No cóż w takim wypadku ci ludzie nie pojadą poprostu nigdzie, zostaną u siebie w mieście i tyle. Oczywiście TLK też ma dobrą promocję "Podróżnik" tylko pytanie czy go nie zlikwidują jeśli nie będzie konkurencji. Żeby nie było też, że jestem stronniczy poniżej statystyka którą prowadzę, jak widać ponad połowę w tym roku przejechałem TLK, jednak jestem bardzo zdegustowany zamknięciem IR i w aktualnym sporze jestem po stronie PR.

Gordon Freeman 2010:

razem: 4343

EIC: 0
TLK: 2473
IR: 599
PR (osobowe): 1242
KM: 29


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 16:37, 04 Maj 2010, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 18:57, 04 Maj 2010    Temat postu:

Gordon Freeman napisał:
Taa a IR WOŚP też nie będzie. To Eurosprinter niedostosowany ?? Czy może 4x regioexpres cieższy od 8x EIC ?? A co do innych IR Kraków Warszawa to może leciutkie ED72 niszczy tory ?? Ale mnie się coś zdaje że to nie koniec potyczki PR (pierwsze osobowe NIE-PKP-owe koleje) vs. PKP i coś mi się zdaje, że IR jeszcze wróci.


Ja nadal uważam, że to jest odwet PICCC na PR, za kasy. Mało tego: PICCC zauważył, że ludzie wolą InterREGIO, które jest tańsze i nieraz szybsze. Teraz się wyzbędzie konkurencji, a ceny biletów znów pójdą w górę.

PR musiało się zgodzić, na zachcianki PLK, bo nie chcieli iść na oślep. PICCC i PLK mogli znów zacząć krzyczeć o kasy, gdyby PR zaczęło się buntować. W tedy to już naprawdę były koniec tej spółki. A ja nadal zastanawiam się nad ciszą w sprawie taboru...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 19:16, 04 Maj 2010    Temat postu:

Martwi mnie co będzie z wagonami Regioekspres, oby nie skończyły na bocznicy tak jak te w Krakowie o których w ostatnim czasie głośno, chyba że wykorzystają je na IR, które ocalały np. IR Galicja.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 19:44, 04 Maj 2010    Temat postu:

Może samorządy coś zdziałają i nowe inwestycje taborowe się zachowają. Mam tu na myśli REGIO ekspresy i ES64F4.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 20:15, 04 Maj 2010    Temat postu:

To co się dzieje teraz na polskiej kolei to jest istna parodia... ;/
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
budyn77
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: B-B linia 117

PostWysłany: Wto 21:16, 04 Maj 2010    Temat postu:

Federacja Konsumentów zawiadomiła UOKiK ws. PKP PLK i interREGIO więc zobaczymy co dalej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez budyn77 dnia Wto 21:17, 04 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 22:28, 07 Maj 2010    Temat postu:

Mimo planowanych zmian w zarządzie PR, prezes Moraczewski został na swoim stanowisku. Więcej tutaj:[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 2:20, 08 Maj 2010    Temat postu:

Czyli wszystko zostaje po staremu i dalej nie ma się komu dogadać z PLK. Liczyłem na to, że nowy szef = nowe pomysły = nowy dialog = rozwiązanie problemu. A tak to zostanie po staremu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 8:45, 08 Maj 2010    Temat postu:

ET22-fan napisał:
Czyli wszystko zostaje po staremu i dalej nie ma się komu dogadać z PLK. Liczyłem na to, że nowy szef = nowe pomysły = nowy dialog = rozwiązanie problemu. A tak to zostanie po staremu.


Ale co by zrobił nowy prezes? Nic, albo doprowadził by do upadku PR, gdyż jakby wszedł na wojenną ścieżkę z PLK, to PLK wspólnie z ICCC by ich wykosiło do ostatniego pociągu...
I czuję, że prezes PR-ów liczył, iż jakieś służby cywilne się tym zajmą. I tak się stało Smile UOKiK dobierze się do d**y PLK...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 21:33, 09 Maj 2010    Temat postu:

Państwówce w ruchu pasażerskim przydałaby się niezła konkurencja ze strony prywatnej firmy przewozowej (oczywiście nigdy do tego nie dojdzie) wspólny wróg podobno jednoczy...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:45, 13 Maj 2010    Temat postu:

IR wracają jednak tylko w dni Pt - So - Nd - Po, dalej nie będą kursować w Wt - Śr - Cz jednak możliwe, że od wakacji już tak.

Czyli wszystko idzie ku lepszemu.

więcej tu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:37, 13 Maj 2010    Temat postu:

Ciekawe jak długo ta decyzja się utrzyma Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:09, 14 Maj 2010    Temat postu:

Jeśli PR zapłaci, to czy się to komu podoba czy nie, nic im nie będą mogli zrobić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 9:09, 14 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 14:59, 14 Maj 2010    Temat postu:

W sumie racja Wink
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin