|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 22:06, 04 Paź 2012 Temat postu: Kasacja "bomb" |
|
|
Wyprodukowane w Czechosłowacji dla PKP lokomotywy ET40 pozostaną w pamięci oraz na zdjęciach. W lokomotywowni w Tarnowskich Górach dokonuje się kasacja egzemplarzy zdjętych z inwentarza.
ET40 to seria 60 dwuczłonowych towarowych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych dla Polskich Kolei Państwowych w latach 1975-1978 przez zakłady Škoda w Pilznie w Czechosłowacji.
Lokomotywy mogły prowadzić składy do 4000 ton. Skonstruowano je w oparciu o dwa elektrowozy typu 130, przy czym każdy człon mógł pracować jako samodzielny pojazd.
Kolejarze mówili o ET40 "bomba" lub "bombowiec". ET40 należą do Zakładu Taboru w Bydgoszczy.
W roku 1990 postanowiono jedną z lokomotyw, ET40-41, przebudować na lokomotywę EP40-41. Projekt się nie udał, elektrowóz ponownie przerobiono na serię ET40.
Z początkiem 2009 r. cała seria lokomotyw ET40 została przekazana do rezerwy długoterminowej. Wówczas PKP Cargo posiadało 45 lokomotyw tego typu. Pod koniec 2011 r. wszystkie lokomotywy poza numerami 07 i 30 skreślono z inwentarza. Aktualnie trwa ich kasacja w lokomotywowni w Tarnowskich Górach.
Żal patrzeć...
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:07, 04 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Czw 22:43, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Będę miał moment to wstawię fragment Nowych Sygnałów z 2003 roku, kiedy to wychwalano maszyny tej serii, pomimo nisko umieszczonej przekładni oraz "łatwopalności" (jak się zapominało o żaluzjach wentylacyjnych). Żal patrzeć że seria, której przedstawiciele były kasowane tylko w wyniku wypadków (nawet nieodżałowana EP40-41, której spalił się człon wróciła do ruchu jako ET40), nagle poszła do wyrzutu "z prikazu"...
I nie mówcie - "bo to kiepskie lokomotywy były". Skoda jest po prostu nie do zajechania.
PS. Gdyby nie masowa odstawka starszych ET22 bez wykonanej NG to i ET42 pewnie by poszły pod nóż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 11:11, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Zaraz zaraz, ale o ile pamięć mnie nie myli, to w tamtym roku (albo dwa lata temu) przywrócono 3 egzemplarze do czynnej służby. Nie pamiętam dokładnie numerów. I co? Te trzy egzemplarze też idą pod palnik?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Pią 15:07, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pomyliłeś z ET42, te jak najbardziej wróciły, i dalej wracają do ruchu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|