Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fotografia kolejowa - Tabor
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:10, 11 Sty 2011    Temat postu:

Całkiem ładnie utrzymany ten TKt jak na pomnik.

A tutaj nowe malowanie EP09-046.

[link widoczny dla zalogowanych]

Podobno na prośbę jakiegoś Stowarzyszenia miłośników kolei. U mnie PKP-IC ma za to duży plus. Powiem też, że o ile latem jak jest ładne światło, to nowe malowanie IC dobrze wygląda, ale zimą jest zwykle brudne z błota i robi się szare, natomiast ten 046 zimą dalej ładnie się prezentuje. Teraz jeszcze mogli by jedną sztukę świnki maźnąć na pomarańczowo, byłby komplet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 23:16, 11 Sty 2011, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 0:38, 12 Sty 2011    Temat postu:



Ostatnimi czasy najsławniejsza lokomotywa na forum Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:56, 08 Maj 2011    Temat postu:

Parada Parowozów 2011:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

A to już Czeski Intercity do Breclav:

[link widoczny dla zalogowanych]

W Breclav kupujemy w kasie (sprzedają tylko w przy granicy z Austrią) bilet EURegio Rakusko. I możemy jechać tanio do Wiednia (328 koron tam i zpowrotem w ciągu 3 dni). UWAGA bilet działa TYLKO w pociągach OSOBOWYCH. Jednak te osobowe BreclaV - Wiedeń to piętrowe Push-Pull Siemensa:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Z ciekawostek, przy siedzeniach nie ma śmietniczek, jak chcemy wyrzucić coś, to trzeba się udać do przedsionka i tam są 4 skrzynki na plastik, papier, szkło i metal. W WC jest ciepła woda !! Nie ma za to konduktora, nikt nie sprawdzał biletów ani w jedną ani w drugą stronę. Jednak na dworcu Mitte widziałem jak do jakiegoś osobowego wsiedli i zaczęli sprawdzać bilety. Działa to chyba jak kontrola biletów w komunikacji miejskiej w Polsce.

W Wiedniu możemy dojechać na tym bilecie najdalej do podziemnej stacji Wien Mitte. Nie możemy jechać do dworca głównego. Jednak Mitte jest tuż przy starym mieście więc ok:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest Metro, jednak poza centrum nie jedzie podziemią tylko w wąwozach:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kosztuje strasznie drogo bo 1,80 Euro za przejazd !!!! Ja jechałem nim tylko do pałac Schönbrunn

Dodam też, że jeśli ktoś myśli, że w jego mieście jeźdżą stare tramwaje, to we Wiedniu też, 80% to taki złom jak swego czasu sprowadzili do Krakowa. Nowe niskopodłogowe we Wiedniu owszem są ale rzadko. Czyli tak jak w Krakowie gdzie jest trochę nowych Bombardierów a reszta to złom. Czyli nie mamy się czego wstydzić.

[link widoczny dla zalogowanych]

I tym sposobem już 5000 km koleją stuknęło w tym roku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Nie 22:30, 08 Maj 2011, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 14:43, 01 Lip 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

ew58 011+028 Gdańsk główny


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 1:22, 02 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:24, 03 Paź 2011    Temat postu:

Szwecja, nadmorskie miasto Kalmar. Szwecja to jeden z najbogatszych krajów w Europie a jak widać mają fajną klasyczna kolej a nie jakieś dziwadła w stylu plastik-fantastik z wyglądem TGV choć vmax 160 czyli jak u nas preferują.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 2:05, 05 Paź 2011    Temat postu:

Takie coś wynalazłem, wiec się dziele. EN71-043 (MD Wrocław Główny ) w historycznym malowaniu. Często widywana była przeze mnie na peronie 5 we Wrocku, skąd mykała jako "Szrenica" do Szklarskiej.

Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:02, 03 Gru 2011    Temat postu:

Zbąszynek do którego przyjechaliśmy z Leszna pociągiem wyposażonym w parowóz Ol49. Owy parowóz właśnie manewruje by zmienić kierunek jazdy. To ostatnie miejsce na świecie gdzie takie cuda są w rozkładzie planowym. Przejazd w jedną stronę to około 10 zł (taryfa osobowa KW), można też korzystać z biletów turystycznych PR. Jeśli Wolsztyńska parowozownia zostanie doprowadzona do upadku to takie przejażdżki będa możliwe jedynie na specjalnych imprezach w cenie biletów po ponad 100 zł... Fanom EIC to pewnie bez róznicy, jednak mnie jako fanowi prawdziwej kolei się nóż otwiera w kieszeni. Ale bądźmy dobrej myśli może Wolsztyn przetrwa.

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu chyba najlepsze wagony jakie istnieją (nie dla fanów plastiku i klimatyzacji). Na linii helskiej do tej pory latem pokazują, że są wiele lepsze od dziadostwa zwanego szynobusami, gdyż są bardzo pojemne, 4xbipa na helu w środku wakacji i nie ma tłoku, szynobus 3 członowy albo 2 złączone szynobusy 2 członowe i tłok jest ludzie stoją. Rumuni mądrzy bipy remontują, polacy oczywiście jak zawsze złomują. Tu bipa już czeka na nas byśmy wsiedli w podróż powrotną do Leszna i podelektowali się jeszcze raz dźwiękiem 3 osiowych wózków Jakobsa, specyficznym zapachem ogrzewania parowego (niedostępne w żadnym EIC !!!), pobawili się oknem otwieranym na górnym pokładzie za pomocą korbki. Kto nigdy takim nie jechał i tak nie zrozumie. Dla nas to było pożegnanie z tym wspaniałym wagonem, bo lawinowo kończą się im rewizje i nikt nie widzi potrzeby remontów, być może to była już ostatnia randka...

[link widoczny dla zalogowanych]

Dzień 2: Niemcy.

Dnia 27 listopada, niedługo po świcie, 4 osobowe komando focistów przedarło się na teren kraju związkowego Saksonii w celu infiltracji tamtejszego systemu kolejowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

W Niemczech można kupić tanie bilety na pociągi regionalne (29E na 5 osób po całej Saksonii, 39E po całych Niemczech pociągami osobowymi RB i pospiesznymi RE/IRE).

Z Gorlitz do Drezna jechaliśmy Desiro (foto w Drezno):

[link widoczny dla zalogowanych]

Z Drezna do Chemnitz jechaliśmy jednostką 612. Przedstawię ją bliżej, otóż jednostka 612 to 2 członowa jednostka spalinowa posiadająca silnik o mocy 560 kW w każdym członie. My jechaliśmy pociągiem złożonym z 2 jednostek czyli tak jakby 4 wagony. 612 ma prędkość maksymalną 160 km/h. Ok na razie normalnie, ale teraz się zacznie bo jednostkę Bombardier wyposarzył w WYCHYLNE PUDŁO, dzięki temu krętą górską trasą jechał grubo ponad 120, może nawet momentami maksymalne 160. Tak, tak w niemczech wychylne pudło jeździ nie na ekspresie a na zwykłym pociągu pospiesznym, którym można jechać za kilka Euro. Tu też do fanów EIC, gadacie że bipy stare i zardzewiałe, tymczasem w waszych EIC możecie sobie co najwyżej pomażyć o tej technologii (pendolino jej mieć nie będzie) która jest w niemczech w pociągach regionalnych !!! Wiec polskie ekspresy wcale nie są specjalnie super a za to drogie jak nie wiem co. Dodatkowo silniki tego 612 wyły na najwyższych obrotach by zdążyć na czas, co do minuty, tymczasem u nas pewna spółeczka twierdzi że ON drogi i dieslem się opłaca jeździć i zamyka połączenia, w Niemczech się opłaca jeździć 160 km/h dieslem !!! To jak to jest ?? Nie wspominając już o fakcie, że w polsce mieliśmy problem wyrobić się na połączenie na które mieliśmy 5 godzin zapasu na przesiadkę, bo jeden pociąg TLK stał, więc skomunikokowanie z drugim się rozpadło, kolejny jaki był też się spóźnił i w końcu ledwie zdążyliśmy a mieliśmy być w Lesznie już od 5 godzin, w Niemczech każdy pociąg przyjechał co do minuty.

612:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


A to ostateczny cel, skansen w Chemnitz z cudami z czasów NRD (niestety najlepsze eksponaty, jak parowozy czy lokomotywy dieslowe schowali już na zimę do hangaru, który owszem można wejść i pooglądać ale gożej z foceniem bo ciemno i ciasno w hali) więc dało się focić tylko to co na zewnątrz:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Sob 17:38, 03 Gru 2011, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 18:59, 26 Maj 2012    Temat postu:

Coś się zastał ten temat Wink

W 2003 roku organizowano projekt "Szynobusy dla gmin". Wtedy jeszcze pracowałem w kętrzyńskim oddziale Gazety Olsztyńskiej i miałem przyjemność jechać szynobusem na zamkniętej już dawno malowniczej linii Kętrzyn - Węgorzewo D29-259 (zamknięta w 1992 roku, otwierana sporadycznie dla ruchu turystycznego). Zdjęcia robiłem starym poczciwym rosyjskim FIEDem. Zebrałem się w końcu i zeskanowałem te zdjęcia. Oto one:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Nie zapomnę miny turystów w Wilczym Szańcu w Gierłoży (była kwatera Hitlera) kiedy zatrzymaliśmy się przy wejściu na teren bunkrów.

A dziś z kolei nadrobiłem kolejne zaległości (plener to bocznica w Karolewie na D29-259):

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:00, 03 Cze 2012    Temat postu:

No fajne zdjęcia.

Tym czasem ja wrzucam z imprezy która się odbyła 20 maja:

Parowozem przez Galicyjską Kolej Transwersalną (Nowy Sącz - Chabówka):

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Nie 16:01, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 20:09, 18 Cze 2012    Temat postu:

Ach, jak żałuję że na wyjazd nie wziąłem ze sobą aparatu Evil or Very Mad Były by niezłe repainty!
No, ale mówi się trudno, może następnym razem Smile
EP09 w barwach Irlandii uchwycona na krakowskim dworcu głównym i EP09 w barwach Włoch na dworcu katowickim. Tak się składa, że to dzisiejsi ćwierćfinaliści ME! Ciekawe kto wygra Rolling Eyes i dlaczego będą to Włosi Laughing

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 20:10, 18 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:27, 19 Wrz 2012    Temat postu:

NIEMCY

Berlin:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Powiem też, że w okolicach Berlina jeżdzi sporo składów ze zwykłymi Bohunami, gdzie jedynie jednostka sterownicza jest z nowszej serii piętrusów a po środku składu stare Bohuny. To w Niemczech w Berlinie Bohuny dobre a u nas fe i złomieją na bocznicach...

Bohun DB:

[link widoczny dla zalogowanych]

SZKOCJA

Inverness:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Banavie:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Corpach:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Śro 20:32, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
et22
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 12:51, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Cytat:
(...) jedynie jednostka sterownicza jest z nowszej serii piętrusów a po środku składu stare Bohuny.


A te sterownicze widoczne na zdjęciach, to nie są także zmodernizowane, sterownicze Bohuny? Długie przedsionki i mała liczba okien na piętrze mogła by o tym świadczyć. Zwłaszcza że one kilka modernizacji przechodziły.

Oryginał: [link widoczny dla zalogowanych]

tu w bardzo nietypowym dla serii malowaniu:
[link widoczny dla zalogowanych] (trzeba przewinąć forum w dół)

Pierwsze modernizacje - to chyba tylko malatura:

tu raczej rzadko spotykana: [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu chyba najbardziej typowa dla malowania miętowego:
[link widoczny dla zalogowanych]

A tu późniejsza modernizacja, przybyły okna nad drzwiami, 1 kl:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu w kolorze czerwonym:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu chyba najbardziej zaawansowana modernizacja i jest także na Twoich zdjęciach:

[link widoczny dla zalogowanych] (pierwsze dwa górne zdjęcia)

P.S. Jeśli Admin może poprawić te dwa przerwane adresy to poproszę, bo ja sobie z tym nie poradziłem.

poprawiłem

marcin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin