|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:44, 20 Cze 2009 Temat postu: Dlaczego PKP jest lepsze od Autobusu. |
|
|
Dlaczego PKP jest lepsze od Autobusu ??
Ostatnio wybrałem jako środek transportu autobus, wynikało to z braku odpowiedniego połączenia PKP o takiej godzinie jak mi było potrzebne. Tak, tak panowie z PKP likwidujcie coraz więcej połączeń.
W każdym razie wsiadłem, hmm okna się nie da otworzyć, bo jest klima ale wyłączona, ruszyliśmy kierowca włączył. Ups, czy ja jestem w budce smażącej zapiekanki ??? No cóż zagrzybiała klima. Oczywiście, nie twierdzę, że pociągi pachną, ale zapach smarów kolejowych, nie jest szkodliwy dla zdrowia, a zagrzybiała klima zdecydowanie tak. No dobra jedziemy dalej, z miasta wyjechaliśmy po 50 minutach (takie korki), pomyślałem, że teraz będzie szybciej, no i było ale nagle taki widok:
[link widoczny dla zalogowanych]
A właściwie to z jakiej przyczyny naszego autobusu ma takie coś nie spotkać, skoro na nich trafiło to na nas też może, szczególnie, że to linia pospieszna.
No dobra skoro jesteśmy przy bezpieczeństwie, poniżej zestawienie katastrof na PKP:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnia poważna katastrofa (więcej niż 10 zabitych), zdarzyła się 12 lat temu. Należy też zaznaczyć, że pociąg miał 10 wagonów z miejscami do siedzenia, nawet zakładając, że nie było w nim kompletu, tylko powiedzmy 50% pasażerów, to daje to liczbę 500 podróżnych, zginęło 12 czyli 2,4 %. A wypadek był przy 116 km/h. W podobnej katastrofie kolejowej w Czechach (też długi skład i też prędkość grubo ponad 100) chodzi o tą katastrofę gdzie most się zawalił na tory, zginęło ledwie 7 osób, fakt że rannych było 67 ale po 2 dniach w szpitalu pozostało tylko 2 osoby, zatem nie były to poważne obrażenia. Przy wypadkach autobusów przy takich prędkościach, zwykle ginie podobna liczba pasażerów, z tym, że w autobusie jest ich 50 a nie 500, czyli tak naprawdę ginie ich 10 razy więcej !!!! Poza tym duże wypadki autobusowe zdarzają się częściej. Kierowca, może zasnąć, może nie zauważyć znaku, że z tego zjazdu autobusom zjeżdżać nie wolno i hamulce się spalą itd. Na PKP maszynista jest chroniony przez czuwak i SHP, co raczej nie pozwala mu zasnąć. Po za tym jedzie po szynach kierowany z zewnątrz, defakto nawet jak się trafi jakaś czarna owca pod tytułem pijany maszynista, to i tak jest o wiele mniejsza szansa, że doprowadzi on do tragedii niż pijany kierowca autobusu. Dla tego drugiego jeden fałszywy ruch i autobus w rowie.
No dobra odejdźmy od tak poważnych spraw jak wypadki, są też inne zalety pociągów:
- Jak ktoś ma jakiś rodzaj nadpobudliwości (Ja) i siedzenie w jednym miejscu przez x godzin doprowadza go do szału, to proszę bardzo, można sobie połazić, właściwie przejście tam i z powrotem 10 wagonowego składu to pół kilometra !!!
- Jak ktoś pali, to ma przedziały dla palących.
- Ubikacja jest w każdym pociągu, nawet podmiejskim, w autobusach tylko w tych na bardzo dalekie trasy
- Oddech świeżego powietrza, nie ma sprawy, moje ulubione zajęcie na każdej większej stacji to "wiszenie w oknie", tylko uwaga wagony z klimą się do tego nie nadają (czyli znowu super nowość IC, zdecydowanie nie dla mnie).
- Że już nie wspomnę, ile to było imprez w przedziale jadąc ze znajomymi na jakieś wakacje. Często noc w PKP była jedną z najlepszych całego wyjazdu !!!
-Obalę też, tezę, że w pociągach kradną. Jak się ktoś nie umie zachować, to znaczy nie trzyma się portfela przy sobie, tylko gdzieś tam w plecaku który leży nie wiadomo gdzie, to nie dziwne, w naszym kraju w przy braku zachowania ostrożności, w każdym innym miejscu też człowieka okradną i pociąg nic tu nie jest winny. Mnie nigdy nic nie zginęło, a uwaga jadąc sam nocą, zwykle zię zdrzemnę parę godzin w przedziale tylko, że portfel, komórkę itd, mam tak, że aby mi je wziąść to trzeba by mnie najpierw obudzić, zresztą nigdy nikt nie próbował.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Sob 11:58, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Sob 12:15, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | tylko uwaga wagony z klimą się do tego nie nadają (czyli znowu super nowość IC, zdecydowanie nie dla mnie). |
Nie taka super nowość. O ile pierwsze wagony do połączeń Intercity, budowane w Bautzen i Goerlitz, nie były fabrycznie wyposażone w klimatyzację (dobrze że jeszcze są jakieś bez klimatyzacji), to wagony standardu Z2 z zakładów Cegielskiego i Z1 z ówczesnego ADTranz Polska (dawny Pafawag) miały już klimatyzację. A było to w latach dziewięćdziesiątych.
Absolutnie nie podobają mi się okna wklejane w pudło. Cóż... nic dziwnego, że mówię o nich: "okna otwierane łokciem"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:51, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ciekawe rzeczy ostatnio przeczytałem
Z blogu Janusza Korwina-Mikke:
Cytat: | Wykończyć eko-terrorystów !!
"NEW SCIENTIST" opublikował wyniki badań uczonych z Uniwersytetu Kalifornii. Potwierdziły to, o czym uparcie piszę od 40 lat – za co, oczywiście, uważano mnie za maniaka. Otóż jeśli policzyć ilość zanieczyszczeń, jakie powoduje tramwaj (zanieczyszczenia w kopalniach, elektrowniach – a trzeba wziąć pod uwagę straty przy przesyle energii!!) to autobus jest znacznie bardziej ekologiczny od pociągu czy tramwaju. Ba! Bardziej „ekologicznie” jest lecieć odrzutowcem, niż jechać koleją!
Oczywiście z mojego punktu widzenia to w ogóle bzdury, bo cała ta emisja nie ma poważniejszego wpływu na ekosystem – a ponadto CO2 jest dla roślinek korzystny; więc o czym ta mowa? Ważne jest jedno: ta gadanina „ekologów” to jedna wielka bzdura. Motywowana jest dwoma czynnikami: szeregowi członkowie to idioci, a kierownictwo „Zielonych” to po prostu niedojrzali Czerwoni, którzy tramwaj i pociąg uwielbiają, bo są „zbiorowe”, „kolektywne” i „dla ludu” - a samochód prywatny i odrzutowiec są indywidualne lub "luksusowe". |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:34, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Aha jasne, a najbardziej "ekologicznie" to chyba wychodzi samochodowy transport towarowy:
ET22, może pociągnąć skład 3000 t przy mocy 3000 KW = 1KW na 1t
vs.
Nowe Renault Magnum masa 7.430 kg z przykładową naczepą o masie 6 470 kg i ładowności 28 560 kg, czyli razem brutto 42,46 t przy mocy 353 kW (480 KM) = 8,3KW na 1t
Moc nie bierze się z niczego, trzeba coś spalić, czy to węgiel w elektrowni, czy to paliwo w silniku.
W ruchu pasażerskim, NORMALNA kolej również wychodzi lepiej od transportu drogowego, być może jednak naukowcy z kaliforni brali pod uwagę pociąg pasażerski jako jakiś high-speed skład typu Acela czy TGV, wtedy być może faktycznie wychodzi nieekologicznie. Ale z tego co wiem w Polsce takich nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Sob 13:59, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
et22
Użytkownik
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 14:22, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Z blogu Janusza Korwina-Mikke:
Cytat:
"(...) zanieczyszczenia w kopalniach, elektrowniach – a trzeba wziąć pod uwagę straty przy przesyle energii!!) (...)"
Jak powszechnie wiadomo, szeroko pojęty przemysł paliwowy (platformy, rafinerie) to oczywiście najczystszy rodzaj przemysłu na świecie, nie to co brudne kopalnie i elektrownie.
Po prostu słów brakuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:01, 20 Cze 2009 Temat postu: Re: Dlaczego PKP jest lepsze od Autobusu. |
|
|
Gordon Freeman napisał: | W podobnej katastrofie kolejowej w Czechach [...] zginęło ledwie 7 osób |
Jeżeli myślimy o wypadku Comeniusa z czerwa ubiegłego roku, to ofiar było 8. Jedna zmarła w szpitalu.
Co do bezpieczeństwa na kolei, myślę że jednym z najważniejszych zabezpieczeń jest radiotelefon. Komputery, szmery bajery, to jest nic. Bo kiedy tak naprawdę dochodzi do niebezpiecznej sytuacji, nic nie zastąpi szybkiej i sprawnej komunikacji między ludźmi.
Porównajcie sobie chociażby to, co było pod Otłoczynem. Kiedy obsługa nastawni zorientowała się, że dwa pociągi pędzą na czołowe zderzenie i nic już nie mogli zrobić, z tym co miało miejsce na CMK w 1998r.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:51, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
No bardzo ciekawy ten artykuł. Czyta się go z zapartym tchem jakby dobrą powieść sensacyjną.Ale dobrze , że ten ostatni przypadek dobrze się skończył.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 3:58, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | zatrzymały się w odległości 250 m od siebie. |
Przy początkowej prędkości zbliżania się składów równej 200 km/h te 250 m to 3,7 sekundy później włączone hamulce i bum... Za dużo czasu na rekacje to nie było. Ale fakt, że gdyby nie radiotelefon to by była powtórka z Otłoczyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 13:02, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Gordon, świetny artykuł bo tak to chyba trzeba nazwać Ja zdecydowanie też jestem zwolennikiem podróżowania pociągiem na dalsze odległości. Zawsze jak jest taka możliwość wybieram PKP Co do wiszenia w oknie to jest to też nie tylko twoje ulubione zajęcie
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 13:02, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 14:32, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jedyna wada pociągów, to że można trafić na strasznych gadułów, którzy przez te 5-6 godzin opowiedzą Ci całą historię swojego życia i nie dadzą Ci chwili wytchnienia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:36, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dalej do spraw bezpieczeństwa:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zatem mamy pijanego maszynistę i przekroczenie prędkości o ponad 2 razy.
Pasażerów: 200
Zabitych: 0
Rannych: 2
Hmm gdyby pijany kierowca PKS jechał 100 tam gdzie jest 40 i się "wykoleił" czyli wyleciał z drogi, to obawiam się, że połowa pasażerów odeszła by z tego świata.
Kolej to poprostu najbezpieczniejszy środek transportu i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 10:38, 13 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:09, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
ET22-fan napisał: | Jedyna wada pociągów, to że można trafić na strasznych gadułów, którzy przez te 5-6 godzin opowiedzą Ci całą historię swojego życia i nie dadzą Ci chwili wytchnienia |
Och weź mi nic nie mów... Nie tak dawno jechaliśmy do Wawy w delegację - ja, naczelnik i pani fakturzystka. Trafiliśmy na jakaś wielką, paskudną starą babę, która opowiedziała nam dosłownie całą historię zycia swojego, swojej rodziny, znajomych itp. A jeszcze mój naczelnik, który jest z charakteru rozbrajającym safandułą, nie chciał widac okazać się niekulturalny i udawał zainteresowanie jej opowieściami...
Ogólnie jeżdżąc pociągiem stosuję zasadę Adasia Miauczyńskiego - "Nie wdawać się w rozmowy - w ogóle w nic się nie wdawać"...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 14:27, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Gordon, dorzuć do tego jeszcze informację, że wykolejeniu uległo 11 z 12 wagonów, czyli prawie że cały skład. A na dodatek jeden z nich ponoć osunął się z nasypu (na szczęście nie przewracając.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:10, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Heh dzisiaj siedząc z kumplem po pracy ( też maszynista ) mówił, że to jego kumpel z którym się szkolił ... Ponoć już dzisiaj poznał wyrok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Wto 21:18, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No ta... do kasacji pójdzie większość wozów z tego składu. A potem się dziwimy, że nie ma czym jeździć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|