|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:58, 05 Sty 2010 Temat postu: Deutsche Bahn wjeżdża do Polski ! |
|
|
Co o tym myślicie ? Bo ja myślę że PKP Intercity w końcu będzie się musiało bardziej postarać kiedy na polskie szlaki wyjadą DB
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:16, 05 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Na pewno nie będzie gorzej niż jest teraz Nowa konkurencja na torach powinna przynieść same korzyści.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:20, 05 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Konkurencja zawsze przynosi korzyści dla tych co są na samym dole, czyli w tym wypadku dla nas pasażerów. Miejmy nadzieje, że i w transporcie kolejowym ta zasada znajdzie pełne potwierdzenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 10:37, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Widziałem, że tak będzie bo jak pkp zostało sprywatyzowane to będzie mogiła i tu widać tego efekty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 11:12, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
marcino56102 napisał: | Widziałem, że tak będzie bo jak pkp zostało sprywatyzowane to będzie mogiła i tu widać tego efekty. |
Podchodzisz do tego jakby to była jakaś niesamowita tragedia i koniec kolei w Polsce...
PKP prędzej czy później musiało zostać podzielone i sprywatyzowane, taki państwowy moloch nie poradziłby sobie w dzisiejszych czasach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:45, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie ciekawi tylko jedno. W mediach się mówi o tym, że DB to solidna i punktualna firma. Ciekaw jestem czy na polskich torach także będzie taka punktualna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:53, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli będą "tylko" jeździć to raczej nic się nie zmieni, ale gdyby mieli większe możliwości to zapewne w Polsce by był w końcu ład
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 4:20, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Taka prawda, że wszyscy jeżdżą po tych samych torach. Czy to PKP IC, PR, czy też DB. I jeżeli jest ograniczenie do 40km/h, bo jest zły stan torowiska, to DB nie pojedzie tam 80, choćby chcieli. Więc ciężko im będzie konkurować czasem przejazdu. Jeżeli już coś, to będą mogli skusić ofertą wygodniejszych wagonów, milszej obsługi, ceną połączeń, etc. Ale na pewno nie będą śmigać dużo szybciej niż IC i PR.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 10:38, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Kolejną rzeczą mogą być szanse na zatrudnienie pracowników z uprawnieniami w firmie DB.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:57, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Konkurencja to zawsze dobry pomysł Przynajmniej z perspektywy klienta kolei w Polsce
Jeśli DB wejdzie to zapewne będzie kursować po E20. I coś czuję, że spadną tam ceny biletów, czytaj wprowadzą jakiś kolorowy biet na trasę od Warszawy do Poznania i z powrotem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:41, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe, podobno też Rosyjskie koleje tu chciały wejść. Konkurencja na pewno nie zaszkodzi. Dla przykładu po CMK jeździły tylko droższe Ex, IC, od kąd jest IR, InterCity puszcza na CMK też niektóre tańsze Tlk. To pierwszy plus konkurencji dla klienta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 0:42, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 13:02, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ale nie wiem czy rosyjskie ktoś wpuści. DB może wchodzić od 1 stycznia 2010 z racji tego, że jesteśmy w UE i musimy otworzyć rynek pasażerski w końcu. O rosyjskich firmach nic nie wiem i nie mam pojęcia na jakich zasadach mieliby do nas wejść. Ale rzeczywiście ciekawe
Gordon Freeman napisał: | (...) Dla przykładu po CMK jeździły tylko droższe Ex, IC, od kąd jest IR, InterCity puszcza na CMK też niektóre tańsze Tlk. To pierwszy plus konkurencji dla klienta. |
To jest fakt. I to cieszy
BTW, mam pytanie. Czy nadal są "niedostępne w komunikacji krajowej" pociągi innych, zagranicznych przewoźników? Bo o ile się nie mylę, od 1 stycznia powinny być dostępne
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 13:04, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:34, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Koleje Rosyjskie są jednym z największych na świecie przewoźników kolejowych. Mają już składy wysokich prędkości, prawdopodobnie będą na własny koszt budować za 65 mld $ tunel na Alaskę, by przewozić towary z Chin do USA taniej i szybciej niż statki (przez co tunel szybko się zwróci). Także jak by chcieli to kase mają, a procedura to raczej standardowa, wystarczy u nas założyć spółkę i kupić tabor. Spółkę założą w Polsce więc będzie Polska spółka tylko kapitał popłynie z Rosji, no i ewentualne zyski z powrotem do Rosji. Kiedyś coś mówili że interesuje ich europa środkowa w tym Polska, jednak potem ucichło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 18:37, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 20:13, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Koleje rosyjskie już go budują .
Kolego używaj polskich znaków - Misiel
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:29, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko nowej osoby ponowne otwarcie tego tematu.
Projekt ten tunel jest daleka od rzeczywistości. Strona rosyjska jest obecnie w trakcie budowy w kierunku wybrzeża, natomiast w Alaska nie jest. Jest tylko jeden głównych linii kolejowych na Alasce i biegnie w środku tego państwa z Fairbanks na południe do Anchorage. Zupełnie nowa linia kolejowa dwa razy tak długo, jak obecne Alaska Railroad (ARR) będzie zobowiązany do powstać na zachód, do osiągnięcia po stronie USA tunelu. Nie ma pieniędzy lub plany na ten temat w tej chwili.
Jest drugi problem podłączać Alaska Railroad do sieci kolejowej w Kanada. Są planów połączyć ARR do British Columbia Railway (obecnie Canadian National Rly) przez 50 lat. Przez wszystkie te lata nie poszła dalej niż Fort Nelson, z 1000 km różnica pomiędzy istniejących linii kolejowych.
Jeśli chodzi o temat o DB w Polska, nie widzę go jako bardzo dobry pomysł.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:36, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 1:00, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
alcoted napisał: | Jeśli chodzi o temat o DB w Polska, nie widzę go jako bardzo dobry pomysł. |
Dlaczego nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:18, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A będzie to DB puszczać pociągi na linie lokalne gdzie brakuje połączeń ?? Albo gdzie w ogóle zawieszono ruch ?? Nie ?? Tam właśnie potrzeba nowych firm, jak Arriva.
Na głównych liniach jest PR i IC. Mam nadzieję, że to początek konkurencji na lata, IR vs. Tlk, która będzie powodowała poprawę jakości obu produktów, jednak oba produkty będą dalej polskie a nie niemieckie.
Pozostaje jeszcze segment drogich ekspresów, tu w sumie niech sobie wchodzą bo tu jest tylko jeden gracz EIC, tylko co na to rząd, który przecież zamiast remontować linie lokalne, chce dopłacać do EIC kupując im pociągi wysokich prędkości. A nasz rząd nie lubi konkurencji (patrzcie jak rzuca kłody pod nogi InterRegio).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 9:22, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 14:01, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Na same linie lokalne żadna duża firma się raczej nie zdecyduje.
Zbyt dużo musieliby zainwestować (stan torowisk i innej infrastruktury) a niestety takie linie są nie rentowne.
Jak się to działo że jeszcze do niedawna się to w PKP wszystko trzymało odpowiedź jest prosta były to połączone elementy finansowanie z budżetu (niewielkie w porównaiu do innych krajów ale było) zarabianie na połączeniach towarowych i liniach o ważnym znaczeniu expresy i pociągi o wyższej klasie i tutaj generowany zysk utrzymywał linie lokalne.Z chwilą podziału PKP na poszczególne spółki zaczął sie drastyczny etap śmierci lini lokalnych
Próby z obsługą tylko lini lokalnych przez prywatne firmy już były już były i długo się firma nie utrzymała - Lubuska Kolej Regionalna [link widoczny dla zalogowanych]).
I jeszcze jedno stan większości zamkniętych lini zaczyna być katastrofalny o ile jeszcze nie jest tam prowadzony ruch towarowy linie są rozkradane a nawet jak nie są to i tak na części ruchu bez inwestycji nie pójdzie przywrócić bo stan mostów wiaduktów i tym podobnej infrastruktury zagraża bezpieczeństwu.
I jeszcze jedna kwestia mówię o liniach do niedawna istniejących a których już fizycznie nie ma bo zostały rozebrane.Tutaj nie ma szans powrotu nie sądzę aby prywatna firma zdecydowała się na budowę lini od nowa nawet jeśli warunki terenowe na to by pozwalały bo inwestycja taka nie ma szans się zwrócić.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:08, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 21:19, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
ET22-fan napisał: | alcoted napisał: | Jeśli chodzi o temat o DB w Polska, nie widzę go jako bardzo dobry pomysł. |
Dlaczego nie? |
W jednym słowem - Anglia
Prywatyzacja poprzedniego systemu British Rail nie jest sukces. Przyznaję, to było wiele lat odkąd pasażera PKP (ja mieszkam w Kanada, proszę wybaczyć błędy gramatyczne), więc nie jestem w pełni poznać, jaka forma prywatyzacji jest zmuszony przez UE na Polskiej kolei sieci. Ale jeżeli wynika to, co stało się w Wielkiej Brytanii, ceny będą spadać tak za główne usługi, ale kosztem trasach regionalnych. Oczekują również problemy związane z bezpieczeństwem.
Gordon Freeman napisał: | A będzie to DB puszczać pociągi na linie lokalne gdzie brakuje połączeń ?? Albo gdzie w ogóle zawieszono ruch ?? Nie ?? |
Dokładnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|