|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 21:43, 02 Sty 2015 Temat postu: Żródła dźwięków na stacjach |
|
|
Witam, zakradł mi się pomysł na zrobienie źródeł dźwięków na stacje kolejowe do CMK. Są już zrobione takie źródła dźwięku dla Warszawy Wschodniej, Centralnej i Zachodniej. Nie ma niestety Kraków i inne większe stacje. Pytanie, jak się za to zabrać i jak to zrobić żeby było widoczne w edytorze tras, z poziomu którego chciałbym je umieścić. Samą texturę słupa można by wykorzystać z Wawy. Trzeba by tylko inaczej ją nazwać i stworzyć plik sms. Jak to wszystko powiązać i gdzie poumieszczać aby działało?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raster
Użytkownik
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: Pią 23:58, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Słup to obiekt, który akurat wstawia edytor i Ty nie masz na to wpływu jak on będzie wyglądał
Aby dźwięki były widoczne w edytorze, muszą mieć swój wpis w pliku ssource.dat znajdującym się w gł. katalogu trasy. Przykładowy wpis:
Kod: |
Sound ( Name ( "Gliwice" ) FileName ( "gliwice.sms" ) )
|
Name to oczywiście nazwa pod którą dźwięk bedzie wyświetlany w edytorze, a FileName to nazwa pliku SMS która będzie ten dźwięk obsługiwała. Plik ma się znajdować w katalogu SOUND trasy.
Pliki SMS to już całkiem inna szkoła, proponuję popodglądać, jak to wygląda np. w PSK. Przyda się też ta strona: [link widoczny dla zalogowanych] mamy tutaj łatwo opisane, jak tworzyć pliki SMS, tylko, że dla tras są inne wyzwalacze (triggers), tam są opisane dla pojazdów.
Jak chcesz, to pisz na moje GG, bawię się od pewnego czasu dźwiękami i mogę co nieco powiedzieć, chociaż w tym poradniku jest chyba wszystko opisane
Pozdrawiam, powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 2:15, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No zajebiście. Pomogłeś mi niesamowicie, bez Ciebie bym tego nie ugryzł, nie ma szans. Zrobiłem obiekt, zrobiłem plik sms, wstawiłem na początek z jednym dźwiękiem który jest już w CMK i działaaaaaa. Jestem niesamowicie zadowolony ), to pierwsza rzecz na tak poważnym szczeblu co mi się udało zrobić. Teraz zbieram dźwięki z Krakowa i robię Kraków na początek. Jak się na czymś potknę to będziemy w kontakcie, jeszcze raz dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 2:30, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki pomocy kolegi "Rastra" udało mi się stworzyć zapowiedzi na stacjach, opracować odpowiedni plik sms aby wszystko działało. Kolejną rzeczą jaką chcę zrobić jest radio na trasie. Nie mam za bardzo pomysłu jak to zrealizować. Idea jest taka by przejeżdżając dany odcinek szlaku wyzwolić odpowiedni plik dźwiękowy odpowiadający za rozmowę radiową. Próbowałem zrobić to tak jak zapowiedź, czyli umieścić źródło dźwięku przy torze. Owszem działa, tylko zapętla mi dźwięk i odtwarza go w kółko, co brzmi trochę śmiesznie. Próbowałem modyfikować plik sms na wszelkie sposoby, zmieniając wpisy Trigger. Nie wiele osiągnałem. Być może takie są właściwości "Źródła Dźwięku" że zapętla i modyfikacja pliku sms nic nie zmieni. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi i doradzi jak skonstruować prawidłowy plik sms w tym przypadku - idea jest aby odtworzył rozmowę tylko raz po zbliżeniu się na odpowiednią odległość. Drugi pomysł jaki mi przyszedł do głowy, to umieszczenie jakiegoś wyzwalacza w torze. Ale jak to zrobić nie mam pojęcia. Jeżeli ktos wie to proszę o pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymsza1
Użytkownik
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Czw 9:53, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Spróbuj do pliku z dźwiękiem radia po skończonym dźwięku dodać z 5 minut ciszy. Znaczy, żeby plik jakby dalej trwał, ale nic już nie odtwarzał. I wtedy nawet jak będzie się to zapętlać, to najpierw będzie musiało przelecieć przez tą ciszę, a my będziemy już z dala od tego miejsca, gdy drugi raz będzie się to odtwarzać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 2:04, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Szczerze mówiąc, przyszedł mi taki pomysł do głowy. Czyli umieszczenia ciszy na końcu. Ale to takie trochę oszukanie rzeczywistości. No i będzie problem jak któryś skład poleci powiedzmy 160 km/h a inny towar będzię jechał 50. Problem z ustawianiem odległości wyzwalania itd. Tak bardziej od technicznej strony patrząc problem jest następujący, jak zatrzymać zapętlanie dźwięku ze "słupa" źródla dźwięku, albo jak umieścić go w torze za pomocą wyzwalaczy i jak napisać do tego sms. Myślę że dźwięki w torze by tu były najlepsze, bo słup jakoś nie daje się oszukać i ciągle mi zapętla. Jest jeszcze takie coś jak "Obszary Dźwięku" Ponieważ niczego sensownego w tym temacie Google nie znalazło poprosiłbym kogoś kto zna temat o rozłożenie go na czynniki pierwsze i objaśnienie jak stworzyć nowy obszar i co zrobić żeby był widoczny na liście w edytorze. Gdzie umieścić wpis i jak on ma wyglądać, oraz co ma zawierać plik sms w jego przypadku. Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 3:14, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|