|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 23:18, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ET22-fan napisał: | Nie zapomnij się pochwalić "starym znajomym". Ja z całego serca kibicuję każdemu, kto tworzy Polskie trasy (nie ważne w jakim symulatorze). |
O postępach przy budowie trasy (zresztą taboru i obiektów do Zusi 3 również) będę informował na bieżąco na stronie, która już niebawem ruszy
Gordon Freeman napisał: |
Żeby robić nowe polskie trasy, trzeba będzie zrobić, trakcje, sygnalizację, znaki, typowe obiekty itd, czyli roboty na pół roku.p |
Infrastruktura pierwszorzędna (a więc wszystkie ww. obiekty) powstanie w pierwszej kolejności i wcale nie potrwa to pół roku bo sygnalizację już zrobiłem (wystarczy tylko dodać tekstury) to samo dotyczy wskaźników, sieć trakcyjna częściowo zrobiona (pozostaje dorobić "resztę" i również oteksturować oraz dostosować do trójki - miejsca przyłączenia przewodów i same przewody). Jak tylko stopnieje śnieg ruszam dalej focić obiekty z odcinka Warszawa Wschodnia - Mińsk Mazowiecki (ten fragment wykonam jako pierwszy), zaczynam niebawem robić same modele budynków itp. żeby w momencie premiery Zusi 3 mieć jej już gotowe i tylko wstawić w edytorze. Więc jak sam widzisz pod tym względem nie jest źle
Cytat: | żeby przenieść modele to też trochę grzebania bo zapewne będą inne formaty tekstur i inne materiały, więc pomimo zachowanego mapowania (w przypadku modeli gmax) trzeba będzie i tak w jakimś programie 3D (nie wiem jaki jest do ZUSI) tworzyć od nowa materiały. A mało realne jest natomiast przeniesienie modeli robionych w TSM (niestety większość jest w TSM). |
Obiekty do trójki można robić w gmaxie albo 3DStudio, także w Blenderze. Jednak większości nie uda się przenieść - pozostaje podwinąć rękawy i zrobić je ponownie
Cytat: | Także dużo wody upłynie zanim coś z tego będzie | Niekoniecznie...
Cytat: | Grafika niestety niczym się nie wyróżnia, od dobrych 5 lat używa się sharderów !! pozwalających na realistyczne materiały (np. metalu przy pociągach i nie patrzcie na RS bo tam to ledwie lizneli, popatrzcie na nowe gry z mainstreamu jak wyścigi strzelanki itd). Tu nie zastosowano tego wcale. Ot taki troszke lepszy MSTS, niestety mamy rok 2010 !!! |
Fakt, nie ma tu różnych wodotrysków i nowoczesnych bajerów, ale to jest symulator a nie wyścig czy strzelanka - Zusi ma przyciągnąć czym innym i nie każdego - to produkt w pewnym sensie niszowy. Poza tym Zusi niie ma za wiele wspólnego z "mainstreamem" - ten symulator tworzy w zasadzie jedna osoba (z pomocą kilku innych - ci wykonują obiekty i tabor). Co innego wielka firma tworząca gry ze sporym budżetem i sztabem specjalistów, co innego produkt tworzony w zaciszu domowym, w przerwach między pracą i codziennym życiem (Carsten to nie robot ).
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 23:33, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:40, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko nie potrzeba sztabu ludzi aby dodać Shardery, wystarczy pare linijek kodu dodające takie efekty. I takie efekty są również w amatorskich grach, np. Virtual Sailor, w którego też grywam, jest robiony przez JEDNĄ osobę, a shardery ma:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
nie używanie ich w 2010 nie wynika z braku ludzi i czasu tylko z podejścia do tematu ala maszyna, czyli, robimy super symulację, ale jak ona wygląda to co za różnica... Jak pisałem takie podejście mi nie pasuje, zajmuję się od dawna grafiką komputerową i jako grafik wymagam porządnej grafiki.
Co nie znaczy że sama grafika mi wystarczy, w Rail Simulator nie gram bo tam nic prócz grafiki nie ma. Ja poprostu chcę produkt KOMPLETNY, na swoje czasy był nim MSTS.
Ale powodzenia, zróbcie jakieś fajne trasy to się zobaczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Śro 0:46, 24 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekEU07
Użytkownik
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Košalín
|
Wysłany: Pon 22:54, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A na kiedy jest planowana premiera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 9:48, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Już niedługo... powiem tak: na jesieni. Może nawet na samym jej początku...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 16:25, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Do premiery ZUSI 3 zostało już niewiele czasu (najprawdopodobniej jeszcze tej jesieni będzie się można nacieszyć nowym symulatorem).
Tymczasem kolejny filmik : http://www.youtube.com/watch?v=c3ZPG-ur-yk
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 18:02, 05 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nareszcie jest!
Pierwsze grywalne beta-demo ZUSI 3 do ściągnięcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 15:34, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:52, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Demo jest po niemiecku, co jest przejawem jawnego olewania przez niemców innych krajów. Językiem międzynarodowym jest Angielski !!! No ale niemiec pewnie myśli, że jest pępkiem świata. Teraz dalej udało mi się to coś jakoś po omacku włączyć klikając bądź co a może się uda. No i tak grafika jak w podstawowym MSTS (mało 3D, płaskie bitmapy, brak cieni i innych efektów). Ja rozumiem, że tam chodzi o symulacje ale to można tak tłumaczyć w przypadku DARMOWEJ maszyny a nie programu kosztującego więcej niż nowe gry z mainstreamu. Właśnie bo ja gram w nowe gry i na takie coś patrzeć nie mogę. Trakcja owszem ładna ale np. Marcin potrafi taką samą ułożyć do MSTS w trasie CMK.
Reasumując ZUSI to taka MASZYNA czyli realizm ale słaba grafika, więc jeśli bym takiego czegoś szukał to wezmę DARMOWĄ Maszynę, a nie będę dawał komuś zarobić. Owszem mógłbym dać zarobić ale za produkt KOMPLETNY to znaczy posiadający super grywalność, dokładną symulację i mający grafikę jak powiedzmy Wiedźmin 2. Nie ma aktualnie takiego programu, więc zostaje przy MSTS do którego przynajmniej jest już chyba ponad 2000 km tras.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pon 10:55, 07 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 11:40, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Umówmy się Symulatory kolejowe nie są na rynku hitem i nigdy nie będą. Do tego jest potrzebna grupa zapaleńców jak tutaj. MSTS był pierwszym szerzej "dopracowanym" symulatorem i tak pozostało, dzięki jako takiej możliwości go poszerzania. Nikt niestety nie wyłoży takich pieniędzy jak na Wiedźmina, ponieważ najzwyczajniej w świecie im się to nie zwróci:) i tu leży pies pogrzebany na rynku symulatorów kolejowych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 13:06, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Gordon Freeman napisał: | Demo jest po niemiecku, co jest przejawem jawnego olewania przez niemców innych krajów. Językiem międzynarodowym jest Angielski !!! No ale niemiec pewnie myśli, że jest pępkiem świata. |
Uśmiałem się nieźle po tym jak to przeczytałem
No tak, Wielki Herrenvolk perfidnie i z premedytacją olał sobie nieznających "języka panów" biednych podludzi, naprawdę straszne
Wersja wielojęzykowa (m.in. angielska) pojawi się już na dniach. Tłumacz miał opóźnienie a terminy gonią, zdarza się. Nikt inny jak dotąd nie narzekał.
Cytat: | Teraz dalej udało mi się to coś jakoś po omacku włączyć klikając bądź co a może się uda. |
A wystarczyło wziąć do ręki słownik albo skorzystać z jakiegokolwiej translatora...
Cytat: | No i tak grafika jak w podstawowym MSTS (mało 3D, płaskie bitmapy, brak cieni i innych efektów). |
Pisałem że tak będzie. Ale to akurat się zmieni - jeden z update'ów pełnej wersji doda cienie, efekty typu deszcz/śnieg, źródła światła oświetlające otoczenie w czasie rzeczywistym (tabor, latarnie itp) i takie tam bajery. Prace już trwają (dodam od razu że KAŻDY update, addon-pack itp. będzie całkowicie darmowy. Płacisz tylko raz za kupno płytki z symulatorem, resztę ściągasz za free z oficjalnej strony).
Cytat: | Ja rozumiem, że tam chodzi o symulacje ale to można tak tłumaczyć w przypadku DARMOWEJ maszyny a nie programu kosztującego więcej niż nowe gry z mainstreamu. Właśnie bo ja gram w nowe gry i na takie coś patrzeć nie mogę. |
Zauważ że nowe mainstreamowe gry tworzą ogromne firmy developerskie z wielkim budżetem, wykupionymi za grube dolary najnowszymi silnikami graficznymi, sztabem programistów/grafików/dźwiękowców i cholera wie kogo jeszcze. Muszą one przyciągnąć piękną grafiką jak najwięcej graczy aby zarobić na sprzedaży $$$.
ZUSI robi w wolnym czasie od podstaw JEDEN CZŁOWIEK, na średniej klasy domowym sprzęcie i to hobbystycznie. Jest różnica.
A to że chce sobie przy okazji trochę zarobić to inna sprawa, nie widzę w tym nic złego. Jak komuś za drogo to po prostu nie kupi, zajmie się np. darmową Maszyną.
Cytat: | Trakcja owszem ładna ale np. Marcin potrafi taką samą ułożyć do MSTS w trasie CMK. |
Nie do końca masz rację, takiej sieci trakcyjnej MSTS nie obsłuży... ZUSI rozwiesza ją automatycznie, nie trzeba męczyć się wiele godzin w edytorze z dopasowywaniem elementów. To bardzo ułatwia pracę autorom tras.
Poza tym tu sieć jest interaktywna, nie jest tylko ozdobą.
Cytat: | Reasumując ZUSI to taka MASZYNA czyli realizm ale słaba grafika, więc jeśli bym takiego czegoś szukał to wezmę DARMOWĄ Maszynę, a nie będę dawał komuś zarobić. |
Jeśli szukasz bajerów graficznych to rzeczywiście musisz poczekać na coś lepszego, ZUSI to nie ten adres. To produkt skierowany ludzi o nieco innych oczekiwaniach i priorytetach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:59, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Ta jasne będę jechał lokiem ze słownikiem na kolanach... Tak czy siak na razie temat Zusi dla mnie nie istnieje. Jednak jak wyjdą owe patche to wtedy przetestuje znowu i zobaczymy. Tak masz rację każdy oczekuje czego innego. Ja wymagam profesjonalnej oprawy graficznej. Ponieważ jest nowy produkt to recenzuje zgodnie z moimi oczekiwaniami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preki
Moderator
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP
|
Wysłany: Pon 15:23, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Cóż, ja jakoś z niemieckimi dodatkami do MSTS nie mam problemów językowych. Aczkolwiek przyznam, że moje słownictwo ogranicza się w większości do terminów kolejowych, więc jako-tako nie znam niemieckiego, jeśli chodzi o szersze zastosowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 0:34, 16 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Gordon Freeman
No to chłopie nie masz kompletnie pojęcia o jeździe pociągiem. To wybitnie symulator jazdy pociągu, ze świetną fizyką. Nie krytykuj jak się nie znasz. Lepszego nie ma na dzień dzisiejszy. Autor całą swoją inwencję twórczą postawił na fizykę jazdy pociągu a nie na bajery. Prowadziłeś chociaż raz pociąg, czy lokomotywę luzem aby taki wyrok postawić?
Twoja wypowiedź śmierdzi szowinizmem. Wypowiadasz się jak pospolity kibol.
Mannerheim, podzielam w pełni twoje stanowisko.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 0:43, 16 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:05, 16 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego, zamiast jedynie gadać i recenzować, to DO ROBOTY, porób dodatki do MSTS, ZUSI czy jakiejkolwiek innej gry kolejowej. Jak poświęcisz przez kilka lat swój prywatny czas dla któregoś symulatora, jak oddasz społeczności fanów kolei swoje prace robione po nocach to możemy wtedy porozmawiać. I nie jestem maszynistą tylko informatykiem, i mam prawo stawiać na pierwszym miejscu realistyczną grafikę bo każdy ma swój gust i swoje potrzeby. Dla mnie MSTS to symulator kolei w ogóle i jej klimatu, a nie tylko jazdy jako maszynista, nie raz prowadzę na kamerach zewnętrzych, szczególnie jadąc jakimś klimatycznym składem z bipami. I nic Tobie do tego. Chciałbym też zaznaczyć, że nie pisałem, że interesuje mnie tylko grafika a symulacja nie. Otóż interesują mnie obydwie kwestie i czekam na program KOMPLETNY który będzie posiadał to i to. Półśrodki mające tylko jedną z tych rzeczy mnie nie interesują. Wkład pracy w Zusi doceniam, jednak uważam, że robienie czegoś takiego w pojedynke nie ma sensu bo samemu sie wszystkiego nie zrobi. A za nazywanie mnie kibolem powinieneś dostać warna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Sob 9:47, 16 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 18:24, 16 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Za kibola Cię PRZEPRASZAM, poniosło mnie. Dodatków w swoim życiu zrobiłem bardzo dużo ale pod BVE. To naprawdę była mordęga. Do dzisiaj są na angielskich trasach. Jako pierwszy i jedyny zrobiłem semafor 3d do BVE. No ale to historia. Teraz pracuję nad stacją Katowice. Zrobię ją pod MSTS i pod Railworks3 bo chyba trza iść z z nowym. Jeszcze raz przepraszam.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cała robota poszła w łeb bo dostałem cadowskie plany ale tylko peronów i robię od nowa. Myślałem, że kolorystyka będzie zupełnie inna.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 18:46, 16 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 8:45, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Nowa, poprawiona wersja demo ZUSI 3, można już ustawić angielski język
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 23:17, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za odkop ale jeśli ktoś jest zainteresowany to od dziś można kupić ZUSI 3
[link widoczny dla zalogowanych]
Cena dość wysoka niestety, 64 € + koszty wysyłki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|