|
www.msts.fora.pl MSTS - Polskie Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:42, 25 Sie 2009 Temat postu: Gmax nie gryzie. Właściwie to jest całkiem prosty. |
|
|
W ramach, że ostatnio coś się dzieje i dostaje coraz więcej pytań o modele 3D do tego czy owego, zamieszczam tu linki poradników do gMax. Na początek powinno wystarczyć.
PORADY DOTYCZĄCE TWORZENIA DODATKÓW DO GRY TRAIN SIMULATOR (MSTS)
1. Polecam rozpocząć lekturę od poradnika modelowania w programie gMax dla początkujących. Poradnik znajduje się w serwisie Trainsim.pl, autor: Stormer LINK: [link widoczny dla zalogowanych]
2. Poradnik mojego autorstwa dotyczący możliwych błędów w funkcjonowaniu programu gMax. Moim zdaniem gMax daje największe możliwości modelowania (w końcu jest okrojoną wersją słynnego 3D Studio Max) a jednocześnie jest programem darmowym ! Niestety podczas pracy w gMax zdażają się błędy, które mogą irytować twórców dodatków. Wszyskie da się jednak rozwiązać. Ten poradnik, zawiera opis rozwiązań problemów występującyh w gMax oraz kilka porad o modelowaniu. Uwaga poradnik dla średniozaawansowanych. LINK: http://www.msts.fora.pl/faq,30/gmax-bledy-i-problemy-jakie-moga-wystapic-plus-kilka-porad,1079.html
3. Mój poradnik teksturowania i mapowania: http://www.msts.fora.pl/faq,30/gmax-teksturowanie-i-mapowanie,1635.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Sob 17:50, 03 Gru 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:12, 25 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Od siebie dorzucę dwie uwagi odnośnie problemów z Gmaxem, o których nie ma w poradniku Gordona, a które swego czasu napsuły mi krwi:
1. Przy imporcie pliku .3ds może zdarzyć się, że Gmax stwierdzi, iż plik jest w nieodpowiednim formacie. Wtedy należy w innym programie jeszcze raz otworzyć siatkę (ja modeluję w blenderze, ale może też być 3dmax) i sprawdzić nazwy poszczególnych elementów siatki. Jeżeli jeden (lub więcej) ma nazwy składające się z 10 i więcej znaków, to mamy przyczynę problemu. Skracamy wszystkie nazwy i... teraz powinno się zaimportować bez problemów!
2. Należy uważać przy skalowaniu obiektów w Gmaxie! Czasem po przeskalowaniu program może się uprzeć i po prostu odmówić eksportu do shape'a. Nie ma na to rady (a przynajmniej ja nie znam) - poza tą, żeby używać skalowania z umiarem (albo wcale) i za każdym razem save'ować przed przeskalowaniem obiektu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:25, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Z maili jakie otrzymuję wynika, że jest jeszcze jedna niejasność apropo używania gMax. Otóż zrobiliśmy super misterny kanał alpha lub trans, niestety zamiast wnętrza widzimy trawę i niebo. Na poniższym obrazku: u góry jak jest, u dołu jak chcielibyśmy aby było:
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozwiązanie w przypadku takich problemów: Po pierwsze wnętrze dać na inną teksturę\materiał niż okno. Po drugie tekstura\materiał wnętrza musi mieć ustawiony mniejszy "Level" niż okna. Standardowo wszystkie tekstury mają Level 100 zatem dla wnętrza zmieniamy tą wartość w miejscu zaznaczonym na screenie niżej na mniejszą np. 50.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Sob 18:07, 12 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:25, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kolega Grabash z TRAINZ zrobił super poradnik do Gmax
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko tak opis "Texsture Maker" nas nie dotyczy, bo tekstury do formatu .ace w MSTS się eksportuje TGAtoolsem, lub AceIt, lub najlepiej hybrydą obu (czyli TGAToolsem opartym o AceIt). Ale o tym szukajcie w innych tematach FAQ.
Nas dotyczy opis GMAX. Należy jednak pamiętać, że znowu można ominąć opisy Gmaxowego Material Editora, bo w gamepacku msts jest inny "Material editor" niż w gamepacku Trainz. Tworzenie materiału opisałem zresztą w poradniku o teksturowaniu. No i oczywiście opis eksportowania modelu do TRAINZ też możemy pominąć.
Natomiast cała reszta jak modelowanie 3D, mapowanie tekstur itd. Jest takie samo w MSTS i TRAINZ.
Poradnik na szybko przeglądnąłem i wygląda profesjonalnie. Poopisywane jak w książkach o 3D max.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pon 5:42, 01 Lut 2010, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|