Gordon
Użytkownik
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:25, 21 Maj 2009 Temat postu: TUTORIAL: Jak zwiększyć rozdzielczość tekstury. |
|
|
Poco zwiększać rozdzielczość tekstury? Ano po to, że można wtedy uzyskać więcej detali, szczególnie gdy posiada się jako materiał zdjęcia cyfrowe wysokiej jakości.
Poniżej porównanie (wykonane na teksturze nr. 1 lokomotywy SP32-205)
tekstura 512x512
[link widoczny dla zalogowanych]
tekstura 1024x1024
[link widoczny dla zalogowanych]
Co nam będzie potrzebne:
-Program graficzny obsługujący przeźroczystości formatu TGA, może być np. darmowy Gimp
-Najnowszą edycję programy TGAtools opierającą się o Aceit. Najnowszy TGAtools nie jest dostępny osobno a tylko w pakiecie Route Riter. Starsze wersje TGAtools nie posiadają potrzebnych nam opcji (np. nie eksportują do DXT tekstur 1024, nie mają opcji ditheringu). Pakiet Route Riter dostępny jest tu:
(plik: RR7560FU.zip):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak się nie da zwiększyć tekstury:
Jeżeli wyślemy teksturę z TGAtools do edytora (za pomocą "send to editor", zwiększymy jej rozdzielczość, odeślemy ją do TGAtools i wyeksportujemy, otrzymamy takie coś ale chyba nie oto nam chodziło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak poprawnie zwiększyć teksturę, zachowując kanał alpha:
-Otwieramy w TGAtools i dajemy: Plik > Save as > zapisujemy w formacie .tga
-otwieramy plik .tga Gimpem
-Zwiększamy rozdzielczość za pomocą: Obraz > Skaluj obraz (uwaga MSTS obsługuje rozdzielczości: 32x32, 64x64, 128x128, 256x256, 512x512, 1024x1024, 2048x2048)
-zapisujemy w Gimpie formacie .tga (UWAGA: Należy WYŁĄCZYĆ opcję "kompresja RLE")
-otwieramy w TGAtools i eksportujemy do .ace
Teraz mamy przeskalowaną teksturę do wyższej rozdzielczości z zachowaniem kanału alpha (również przeskalowanego). I taką teksturę możemy normalnie edytować używając naszego wysokiej jakości materiału foto.
PS: W niektórych programach graficznych, przy zapisywaniu zapyta nas o ilość bitów, dajemy 32, inaczej nie zostaną zachowane kanały alpha.
INNE TUTORIALE O TEKSTURACH:
TUTORIAL: Jak uzyskać wysoką jakość tekstur w repaintach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 18:13, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|